لینک های دسترسی

Breaking News

فرقۀ ۱۱۱ کابل: عملیات نصرت وضعیت کنونی را تغییر می‌دهد


مقام‌های اردوی افغان در فرقۀ ۱۱۱ کابل تأیید کرده اند که طرح عملیات نیروهای امنیتی افغان تحت نام "نصرت" نهایی شده است که با راه‌اندازی آن وضعیت کنونی امنیتی بهبود خواهد یافت.

جنرال عبدالنصیر ضیایی، فرمانده فرقۀ ۱۱۱ کابل، به روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، عملیات "نصرت" برای سال آینده (۱۳۹۷ خورشیدی) پلان شده است.

او افزود که برنامه‌ریزی عملیات نصرت در سطح ستراتیژیک صورت گرفته، وظایف در سطح اوپراتیفی تشریح شده و در برنامه‌ریزی آن سطح تکتیکی نیز کامل شده است.

جنرال ضیایی، گفت "پیامی که ما داریم برای سال آینده، پیام سنجیده شده عملیات نصرت است که یقین دارم که انشاالله، در سال آینده به این وضعیتی که فعلاً گفته می‌شود، به آن مجالی به دشمن بدهیم که برنامه‌های اساسی ستراتیژیک خود را تحقق ببخشد".

به گفتۀ جنرال ضیایی، با راه اندازی عملیات نصرت، نه تنها عوامل ناامنی‌ها شناسایی خواهد شد؛ بلکه زمینه برای برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی – که قرار است در ماه سرطان سال آینده برگزار شود – نیز فراهم خواهد شد.

او گفت "در انتخابات سال آینده اطمینان می‌دهم ما جبهه‌ای از دشمن را به عنوان تهدید فزیکی در کابل نخواهیم داشت".

این در حالی است که فرقه ۱۱۱ کابل شکل ریزرفی دارد و در کمربند سوم پایتخت که هم مرز با ولایات است، نیروهای این فرقه مستقر اند.

به گفتۀ مقام‌ها در این فرقه، زمانی که از آنان تقاضا شود، به همکاری سایر نیروها در مرکز و ولایات می‌شتابند؛ اما بیشتر مسؤولیت حفظ ثبات را به عهده دارد.

آماری که فرمانده فرقه ۱۱۱ کابل بیان کرد، در سال روان خورشیدی، ۳۰۸ عملیات حمایتی و تصفیوی در چوکات عملیات "خالد" انجام داده است.

XS
SM
MD
LG