لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان افغان بر یک مرکز بزرگ طالبان در کندهار حمله کردند


در حملۀ سربازان افغان شش جنگجوی طالب کشته و ۹ شورشی دیگر زخمی شده است
در حملۀ سربازان افغان شش جنگجوی طالب کشته و ۹ شورشی دیگر زخمی شده است

مقام‌های امنیتی افغان در ولایت کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفته اند که شب گذشته نیروهای ویژۀ افغان بر یک مرکز بزرگ فرماندهی طالبان در آن ولایت حمله کرده اند.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی، در حمله بر مرکز فرماندهی طالبان مسلح در شاه‌ولی کوت کندهار، شش طالب مسلح کشته شده و نُه تن دیگر را نیروهای ویژۀ افغان بازداشت کرده اند.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه کندهار گفت که نیروهای ویژۀ افغان حوالی ساعت ۱۰:۰۰ دیشب بر مرکز فرماندهی طالبان در منطقۀ کجور ولسوالی شاه‌ولی کوت حمله کردند.

جنرال عبدالرازق، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، طالبان مسلح رهبری جنگ ولسوالی‌های شمالی کندهار و انجام حملات بر مراکز نظامی را در این مرکز سازماندهی می‌کردند.

او افزود "این منطقه محل رهبری جنگ طالبان مسلح و پناهگاه مهم آنان بود. در بین شش طالب کشته‌شده، یک فرد مهم آنان نیز شامل است. همچنان نُه تن تحت تحقیق قرار دارند. ۱۵ موترسایکل، ۴ عراده موتر، سیستم بزرگ مخابره، اسلحۀ زیاد و مواد انفجاری به دست نیروهای افغان افتاده است".

شاه‌ولی کوت در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کندهار موقعیت دارد که با محلات ناامن ولایات زابل و ارزگان هم‌سرحد است. همچنان شاهراه کندهار – ارزگان از همین ولسوالی می‌گذرد.

ده روز قبل نیز، در نتیجۀ حملات هوایی مأموریت حمایت قاطع بر پناهگاه‌های طالبان در مناطق سیاه سنگ و بوری ولسوالی شاه‌ولی کوت، ۴۲ جنگجوی آن گروه کشته شده بودند؛ اما طالبان آمار داده شده را رد کرده بودند.

طالبان هنوز در مورد عملیات دیشب شاه‌ولی کوت تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG