لینک های دسترسی

Breaking News

سه عضو دیگر کابینۀ افغانستان رای اعتماد ولسی جرگه را نگرفتند


ولسی جرگۀ افغانستان در ادامه روند رای‌دهی، به سه نامزد وزیر رای اعتماد و به دو نامزد وزیر و سرپرست بانک مرکزی این کشور رای رد داد.

در جلسۀ امروز چهارشنبه دوم دسمبر (۱۲ قوس) ۲۴۲ نماینده حضور داشتند و هر عضو کابینه برای گرفتن کسب رای اعتماد، به ۱۲۲ رای اعضای مجلس نیاز داشت.

احمد جواد عثمانی با گرفتن ۱۴۵ رای اعتماد به وزارت صحت عامه، محب‌الله صمیم با کسب ۲۰۹ رای به وزارت سرحدات، اقوام و قبایل و کریمه حامد فاریابی، با ۱۳۶ رای به وزارت اقتصاد افغانستان تایید شدند.

اما مجیب‌الرحمان کریمی نامزد وزیر احیا و انکشاف دهات و رنگینه حمیدی، نامزد وزیر معارف نتوانستند رای اعتماد نمایندگان را به دست آورند. آنان به ترتیب ۱۱۸ و ۱۱۴ رای اعتماد گرفتند و نتوانستند نصاب را تکمیل کنند.

همچنان اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی افغانستان فقط با ۷۲ رای تایید از سوی ولسی جرگه رد شد.

تا اکنون، ۱۵ نامزد وزیر و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان از سوی ولسی جرگه رای تایید گرفتند، اما نمایندگان مجلس به روز پنجشنبۀ هفته گذشته به نامزد وزیران اطلاعات و فرهنگ و امور زنان رای منفی دادند.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان برای تکمیل شدن کابینۀ این کشور از حکومت خواست که هرچه زودتر افراد جدید را برای گرفتن رای اعتماد به این مجلس معرفی کند.

XS
SM
MD
LG