لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و پاکستان گفتگوهای 'پلان عمل صلح' را آغاز کردند


پیش از این نیز نشست های متعدد در مورد ایجاد طرح عملی برای روند صلح افغانستان برگزار شده است
پیش از این نیز نشست های متعدد در مورد ایجاد طرح عملی برای روند صلح افغانستان برگزار شده است

وزارت خارجۀ افغانستان گفته است که گفتگوها در مورد پلان عمل صلح میان افغانستان و پاکستان آغاز شده است.

احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، هیأتی پاکستانی با ریاست تهمینه جنجوعه، معاون وزارت خارجۀ آن کشور روز دوشنبه به کابل سفر کرد و در سومین دور نشست پلان عمل صلح میان افغانستان و پاکستان شرکت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان افزود که این هیأت در سومین دور نشست پلان عمل صلح میان دو کشور، روی صلح و مبارزه با هراس‌افگنی بحث خواهد کرد.

آقای مستغنی گفت "سومین دور نشست پلان عمل صلح در وزارت خارجه آغاز شد. حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه در آن شرکت می‌کند و در پایان روز جزئیات نشست را شریک می‌کنیم".

نشست دو جانبۀ افغانستان و پاکستان روی پلان عمل صلح، پس از سفر هیأت افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجۀ این کشور به اسلام‌آباد در یازدهم فبروری امسال بی‌نتیجه پایان یافت.

افغانستان از پاکستان خواسته بود که دهشت‌افگنان را سرکوب و مراکز آموزشی آنان را از بین ببرد، راه‌های تمویل شان را مسدود سازد و این کارها را بر اساس زمان‌بندی عملی کند.

روند نشست‌های دوجانبۀ کابل – اسلام‌آباد پس از آن از سر گرفته شد که در پی حمله‌های خونین ماه جنوری در کابل، محمدمعصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی و ویس‌احمد برمک، وزیر داخلۀ افغانستان برای شریک‌ساختن معلومات آن حملات به اسلام‌آباد سفر کردند.

پس از آن سفر، در سوم فبروری یک هیأتی پاکستانی به رهبری تهمینه جنجوعه، معین وزارت خارجۀ آن کشور به کابل سفر کرد و در نتیجۀ دیدار و گفتگو با مقام‌های افغان، روی پلان عمل صلح میان دو کشور توافق شد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که قرار است نخست وزیر پاکستان به دعودت رئیس جمهور افغانستان روز جمعۀ همین هفته برای مذاکرات صلح با مقام‌های افغان، به کابل سفر کند.

XS
SM
MD
LG