لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین محموله اقلام طبی افغانستان به افریقا صادر شد


Afghanistan's first medical items were exported to Africa
Afghanistan's first medical items were exported to Africa

اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که این محموله ۳۰ تُنی از تجهیزات طبی در قالب سه کانتینر اخیراً از این ولایت بارگیری و از مسیر ایران و ترکیه به کشور افریقایی سومالیا صادر شده است.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که ارزش مجموعی این محموله طبی دستکم ۹۰هزار دالر آمریکایی است که یک کانتینر آن به سومالیا رسیده است.

آقای خادم می‌گوید که فاصله زمانی انتقال این کالاهای صادراتی از هرات تا سومالیا بین ۲۰ تا ۳۰ روز را در بر می‌گیرد.

به گفتۀ وی، در روزهای آینده نیز چهار کانتینر دیگر از وسایل تولیدشده توسط یک فابریکه طبی از شهرک صنعتی هرات بارگیری و به سوی سومالیا انتقال داده خواهد شد.

این وسایل و تجهیزات طبی توسط فایریکه " آسیا فارما" در شهرک صنعتی هرات تولید می‌شود.

محمد امین جامی، مدیر عمومی فابریکه‌های صنعتی آسیا فارما می‌گوید که اولین محموله صادراتی شان نزدیک به سی قلم تجهیزات طبی شامل میزهای عملیات، تخت‌های بستر بیماران ، تذکره و وسایل طبی مورد نیاز در اتاق‌های بیماران است.

به گفتۀ وی، اگر حمایت قاطع حکومت باشد، قادر به تولید تجهیزات طبی با کیفیت تر و صادرات آن به سایر کشورهای جهان استند.

مدیر عمومی فابریکه‌های صنعتی آسیا فارما همچنان از مقام‌های دولتی می‌خواهد تا با جلوگیری از ورود اقلام مشابه طبی به کشور، به خودکفایی بیشتر فابریکه صنعتی داخلی کمک کنند.

بر اساس آمارهای اتاق صنایع و معادن ولایت هرات؛ نزدیک به سی میلیون دالر امریکایی از سوی سکتور خصوصی در بخش تولید ادویه و تجهیزات طبی در شهرک صنعتی هرات سرمایه گذاری شده است.

هم اکنون در شهرک صنعتی ولایت هرات بر علاوه فابریکه تولید تجهیزات طبی آسیا فارما، سه فابریکه تولید ادویه و محصولات بهداشتی فعالیت می‌کنند و قرار است به زودی شش فابریکه دیگر نیز در عرصه نیازمندی‌های طبی به کار آغاز کنند.

XS
SM
MD
LG