لینک های دسترسی

Breaking News

لیگ برتر فوتبال افغانستان برگزار می‌شود


قرار است که لیگ برتر فوتبال افغانستان، روز یکشنبۀ هفتۀ آینده (۱۵ میزان) با اشتراک هشت تیم، از هشت زون افغانستان در کابل آغاز شود و تا سوم ماه عقرب ادامه یابد.

بر اساس قرعه‌کشی، در نخستین رقابت‌های هفتمین لیگ برتر فوتبال افغانستان، تیم‌های شاهین آسمایی و موج‌های آمو، به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های دسپین‌غر بازان، دمیوند اتلان، سیمرغ البرز، طوفان هریرود، عقابان هندوکش و داباسین څپی، نیز در این لیگ حضور دارند.

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان، گفت که به دلیل مشکلات امنیتی و مالی، لیگ برتر افغانستان، امسال با یک‌ونیم ماه تأخیر برگزار می‌شود.

اما قرارداد برگزاری لیگ برتر فوتبال افغانستان، روز پنجشنبه (۱۲ میزان) میان فدراسیون فوتبال، لیگ برتر و بنیاد رحمانی در کابل امضا شد.

سید شفیق گوهری، مسؤول لیگ برتر فوتبال افغانستان، هنگام امضای این قرارداد، گفت که در جریان هفت سالی که لیگ برتر برگزار می‌شود، دولت افغانستان هیچ پولی را مصرف نکرده؛ بلکه تمام هزینۀ آن را سکتور خصوصی این کشور پرداخته است.

سال‌های گذشته، رقابت‌های لیگ برتر افغانستان، حدود ۲.۵ ماه را در بر می‌گرفت؛ اما امسال به دلیل تأخیر در برگزاری آن و مسایل امنیتی، در جریان ۲۰ روز پایان می‌یابد.

به گفتۀ آقای گوهری، مراحل مقدماتی و انتخابی لیگ برتر از ماه حمل امسال در ولایات آغاز شده بود و اکنون رقابت‌های مقدماتی تیم‌های برتر، نیمه‌نهایی و نهایی آن در کابل برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG