لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت زراعت ۳۶هزار زن فقیر را تحت پوشش برنامه‌هایش قرار می‌دهد


وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در سال ۱۳۹۸ خورشیدی، پروژه‌های کوچک زراعتی را در نظر دارد که از این طریق ۳۶ هزار زن بی‌بضاعت از لحاظ اقتصادی رشد خواهند کرد.

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت افغانستان روز جمعه هدف این برنامه را کاهش میزان فقر و گرسنگی خواند.

آقای درانی افزود: "امسال ما باور داریم که با ۳۶ هزار زن که ۳۶ هزار خانواده می‌شود از طریق توزیع مرغ، بز، گاو و ساخت سردخانه‌ها و باغچه‌های کوچک، اقتصاد خانواده‌ها را توانمند سازیم".

این وزارت برای تطبیق این برنامه، ۵۰۰ میلیون افغان را اختصاص داده است که در تمام ولایات در جریان سال عملی خواهد شد.

وزارت زراعت افغانستان، در سال ۱۳۹۷ خورشیدی، به منظور رشد اقتصادی خانواده‌ها، ۳۰هزار و ۳۰۵ زن فقیر را با ایجاد فارم‌های کوچک مرغداری، باغچه‌های خانگی و سایر برنامه‌ها کمک کرده است.

وزیر زراعت گفت که سال گذشته از این پروژه‌ها، زنان تنها چند ولایت شمالی مستفید شده بودند؛ اما برنامه‌های امسال این وزارت، در سراسر افغانستان گسترش یافته است.

وزارت زراعت افغانستان این برنامه را تغییر در کارکرد این وزارت دانسته و گفته است که امسال روی برنامه‌های کار جریان دارد که هدف آن بهبود زندگی روستانشینان است.

ایجاد باغ‌های عادی و متراکم در ۶۰۰۰ هکتار زمین، کاشت میلیون‌ها نهال پسته و بادام شامل برنامه‌های امسال این وزارت است.

اقتصاد ۷۰ تا ۸۰ در صد نفوس افغانستان به سکتور زراعت متکی است. آمار وزارت زراعت افغانستان نشان می‌دهد که تنها عاید سالانۀ مالداری این کشور به هفت میلیون دالر می‌رسد.

بر اساس گزارش اخیر ادارۀ مرکزی احصائیۀ افغانستان، بخش اعظم نفوس ۳۱ میلیونی افغانستان در روستاها زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG