لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: گزینش اعضای هیات مذاکره‌کننده با طالبان نهایی نشده


ARG
ARG

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، کار روی گزینش اعضای هیات مذاکره‌کننده با طالبان در جریان است.

در روزهای اخیر، رسانه‌های افغانستان گزارش‌هایی را در مورد نهایی شدن اعضای این هیات منتشر کرده و نیز از فهرست یازده نفری افرادی که عضوی این هیات را دارند حرف زده بودند.

ولی هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این گزارش‌ها را رد کرد.

آقای چخانسوری که روز شنبه (۳ قوس) با خبرنگاران در کابل صحبت می‌کرد، گفت که تعیین این هیات از برنامه‌های عمده برای پیشبرد روند صلح است، ولی ارایه جزییات راجع به اعضای آن را پیش از وقت خواند.

او گفت که در جریان نشست‌های مشورتی رییس جمهور غنی با گروه‌های مختلف جامعه، روی "طرح جامع و منظم برای ایجاد بورد مشورتی" توافق صورت گرفته است.

پیش از این، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده برای صلح افغانستان از حکومت افغانستان و طالبان خواسته بود که هر دو طرف هیات‌های خود را برای مذاکرات صلح معرفی کنند.

ظرف هفته‌های اخیر، تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان شدت گرفته است. هم دولت افغانستان و هم جامعه جهانی تاکید کرده اند که بحران افغانستان تنها از راه نظامی قابل حل نیست و برای پایان دادن به خشونت‌ها به گفتگو و مذاکره با گروه‌های مسلح مخالف دولت نیاز است.

روز گذشته یک مقام ارشد سازمان ملل متحد از ایجاد فضای کنونی برای مذاکره با طالبان ابراز رضایت کرد و گفت که شرایط در حال حاضر، بیشتر از هر زمانی در چند سال اخیر، برای مصالحه در افغانستان مساعد است.

XS
SM
MD
LG