لینک های دسترسی

Breaking News

دورۀ سکوت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری این کشور ساعت ۱۲:۰۰ شام چهارشنبه شب پایان یافت و دورۀ سکوت آغاز شد.

رفیع صدیقی، رییس کمیتۀ رسانه‌های کمیسیون انتخابات، به خبرنگاران گفت که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند در دورۀ سکوت اعلان‌های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را نشر کنند.

همچنان آقای صدیقی افزود: "نامزدان نمی‌توانند که متوسل به کارزارهای انتخاباتی شوند، این دوره، دورۀ سکوت است، در دورۀ سکوت هیچ نوع پیام تبلیغاتی نامزدان از جانب رسانه‌ها نمی‌تواند که نشر شود".

به گفتۀ وی، تخطی از لوایح و طرزالعمل‌های کمیسیون بر اساس صلاحیت‌های این کمیته، پیگیری خواهد شد.

همچنان کمیتۀ رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نامزدان ریاست جمهوری خواست که عکس‌ها و بیلبوردهای شان را از سطح شهر جمع‌آوری کنند و تا صد متری مرکز رای‌دهی نباید عکس هیچ نامزدی دیده شود.

نهادهای ناظر بر انتخابات نیز تاکید می‌کنند که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی شان باید در دورۀ سکوت قانون را رعایت کنند.

یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان به صدای امریکا گفت: "نیاز است که نامزدان برای شفافیت پروسه در این جریان ترتیبات بگیرند. مردم هم فکر کنند که کی برنامه داشت و می‌تواند آیندۀ افغانستان را بهتر سازد، فکر کنند که به کی رای می‌دهند.

دورۀ پیکارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در به تاریخ ششم ماه اسد آغاز شد و بر اساس قانون باید ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات متوقف شود.

بر اساس قانون انتخابات، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری برای پیکارهای انتخاباتی ۶۰ روز فرصت داشتند.

XS
SM
MD
LG