لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در تلاش برگزاری کنفرانس بین المللی عالمان دینی است


حکومت افغانستان در صدد برگزاری کنفرانس بین المللی عالمان دینی است تا جنگ در آن کشور از طریق صلح آمیز حل شود.

گنجانیدن عالمان دینی پاکستان در این کنفرانس بین المللی یکی از اهداف حکومت افغانستان است، عالمانی که بر اساس گزارش ها از عملیات گروه های تندرو و دهشت افگنی مستقر در پاکستان در قلمرو افغانستان به گونه ای حمایت می کنند.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان با تاکید بر اشتراک عالمان دینی پاکستان در این کنفرانس گفت "امیدواریم که عالمان دینی پاکستان مثل مولانا فضل الرحمان و مولانا سمیع الحق که جهاد افغانستان را مشروع می دانند، در این کنفرانس اشتراک کنند."

مولانا فضل الرحمان که یکی عالمان برجستۀ دینی در پاکستان تلقی می شود، سال گذشته در جریان مراسم صدمین سالروز ایجاد حزب محافظه کار اسامبلۀ ملی پاکستان گفت که حضور قوای ناتو در افغانستان، شورش طالبان را توجیه می کند تا آن گروه به خشونت ها در آن کشور ادامه بدهد.

حزب جمعیت علمای اسلامی که مولانا فضل الرحمان رهبری آنرا دارد، نیز متهم است که با گروه های مختلف تندرو مستقر در پاکستان ارتباط دارد.

به همین شکل، مولانا سمیع الحق که او به نام "پدر طالبان" نیز یاد می شود، آشکار از شورش طالبان در افغانستان حمایت می کند. سمیع الحق در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۳ با خبرگزاری رویترز گفته بود که اگر افغانستان برای یک سال برای طالبان تحویل داده شود، آنان "همۀ افغانستان را خوشحال خواهد ساخت."

در این کنفرانس برای عالمان دینی فرصت داده خواهد شد تا در مورد جنگ و صلح افغانستان وجه مشترک پیدا کنند.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان که در این کنفرانس که زمان و مکان برگزاری آن تا هنوز مشخص نشده است، مبارزه بر ضد دهشت افگنی در منطقه، صلح و جنگ در افغانستان ارزیابی دقیق شده و همه مسایل بر اساس اصول اسلامی مورد مداقه قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG