لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان مدیریت بانک آنلاین قاچاق انسان را به دست گرفت


وزارت عدلیه گفته است که سازمان بین‌المللی مهاجرت، مدیریت بانک معلوماتی آنلاین قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را به جانب افغانستان تحویل داد.

مرکز و بانک معلوماتی آنلاین مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجرین موسوم به "میکانیزم ملی رجعت دهی" در ۲۵ ماه قوس در کابل افتتاح شده بود.

وزارت عدلیه در خبرنامه‌ای گفته است که هدف از ایجاد این بانک معلوماتی، ثبت معلومات قربانیان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، معلومات مرتبط به قاچاقبران انسان، حمایت از قربانیان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و ایجاد هماهنگی میان اداره‌های عضوی کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران است.

عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه و رییس کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، هنگام تحویل‌گیری این بانک گفت: "ایجاد این دیتابیس یک اقدام مهم و قابل ستایش است. انتظار ما این است که این دیتابیس، قابلیت ثبت معلومات را با جزئیات و به تفکیک اهمیت قضیه داشته باشد تا پس از این، در مورد وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، معلومات جامع و دقیق داشته باشیم".

هنوز افغانستان آماری دقیق از قربانیان قاچاق انسان و قاچاقبران انسان ندارد؛ اما سالانه صدها افغان، به صورت غیرقانونی به خارج مهاجرت می‌کنند. بر بنیاد آمار وزارت امور مهاجرین این کشور، در حال حاضر حدود ۶.۵ میلیون افغان در سطح کشورهای آسیایی، اروپایی و امریکایی مهاجر و یا پناهنده اند.

لورانس هارت، رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که هم‌اکنون بانک معلوماتی آنلاین قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در ولایت‌های ننگرهار، بلخ، تخار، قندهار، نیمروز، خوست، هرات، فراه و بدخشان فعال است.

به گفتۀ آقای هارت، این سازمان تمامی دفاتر ولایتی بانک معلوماتی قاچاق انسان را تجهیز و آموزش‌های لازم را برای مسؤولان این دفاتر نیز فراهم خواهد کرد.

بانک معلوماتی در مورد قاچاق انسان و مهاجرین، به همکاری مالی دفتر انکشافی ایالات متحده امریکا برای افغانستان، شش ماه قبل ایجاد گردید.

حکومت افغانستان امیدوار است که با ایجاد این مرکز، برعلاوۀ ارقام دقیق از قربانیان قاچاق انسان و قاچاقبران انسان، حمایت‌های لازم از قربانیان صورت بگیرد.

XS
SM
MD
LG