لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش افغانستان برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی معادن


وزارت معادن و پترولیم افغانستان می‌گوید که روند بررسی استخراج غیرقانونی معادن را در سراسر این کشور آغاز کرده است.

نرگس نهان، سرپرست این وزارت روز چهارشنبه ۱۹ جون (۲۹ جوزا) به خبرنگاران گفت که روی نقشۀ معادن کار صورت گرفته است که دیدگاه درازمدت حکومت برای استخراج معادن و نقش شرکا در این سکتور در آن بازتاب یافته است.

خانم نهان گفت که برای قانونمندساختن استخراج معادن و جلوگیری از استخراج غیرقانونی، سروی و بررسی معادن در ۳۴ ولایت راه اندازی شده است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم افغانستان گفت: "گزارش‌های چهار ولایت را ما نهایی کرده ایم. فعلاً به شورای امنیت ملی ارایه کرده ایم. تمام ساحاتی که معدن‌کاری غیرقانونی صورت می‌گیرد، ما شناسایی کرده ایم. نوع منرال آن را نیز شناسایی کرده ایم".

به گفتۀ خانم نهان،قوانین معادن و هایدروکاربن‌ها نیز تجدید شده و مشکلاتی که فراراه سرمایه‌گذاری و معدن‌کاری قبلاً وجود داشت، رفع شده است.

او افزود: "ما مقرره معدن‌کاری را نیز نهایی ساخته ایم، فعلاً کاپی آن به وزارت عدلیه رفته، آنها بالایش کار می‌کنند، امیدواری داریم که در ظرف فقط چند هفته محدود به کابینه ارایه شود و بتوانیم ما منظوری آن را بگیریم".

وزارت معادن تاکید دارد که تایید مقرره‌های معدن‌کاری و هایدروکاربن‌ها از کابینه، راه را برای ایجاد چوکات حقوقی سرمایه‌گذاری در سکتور معادن باز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG