لینک های دسترسی

Breaking News

مرحله اول امتحان کانکور ۱۳۹۹ در افغانستان هفته آینده آغاز می‌شود


اداره ملی امتحانات افغانستان اعلام کرد که آزمون کانکور سال ۱۳۹۹ در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحلۀ نخست آن یکشنبۀ هفتۀ آینده آغاز خواهد شد.

عبدالقدیر خموش، سرپرست این اداره روز چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ سرطان) به خبرنگاران گفت که آزمون کانکور در ۳۳ ولایت راه‌اندازی می‌شود و ولایت‌های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، کندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان وردگ شامل مرحلۀ نخست استند.

آقای خموش افزود که مراحل دوم تا چهارم آزمون کانکور ۳۳ ولایت تا پس از عید تکمیل خواهد شد. او گفت: "مطابق پلان احتمالی، ما تا اخیر اسد پروسه امتحانات خود را از ولایات جمع خواهیم کرد و از اول سنبله امتحانات کابل را در دوره‌های مختلف تنظیم خواهیم کرد".

ادارۀ ملی امتحانات کانکور افغانستان اطمینان داد که در جریان آزمون کانکور تمامی توصیه‌های صحی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در نظر گرفته شده است.

همچنان این اداره، جهت جلوگیری از انتشار کروناویروس، کود رشته‌ها و دیپارتمنت‌های پوهنتون‌ها را در صفحۀ رسمی‌اش آنلاین در اختیار داوطلبان کانکور قرار داده تا پیشاپیش گزینۀ مورد نظر را انتخاب و در روز امتحان از آن استفاده کنند.

به گفتۀ آقای خموش، بر اساس پیش‌بینی اداره ملی امتحانات افغانستان، امسال نزدیک به ۲۱۰ هزار داوطلب در کانکور اشتراک خواهند کرد که از این میان ۶۶ هزارتن آنان به موسسات تحصیلات عالی دولتی جذب خواهند شد.

سرپرست اداره ملی امتحانات افغانستان گفت که امتحان کانکور امسال دو تا دوونیم ماه را در بر می‌گیرد و این اداره در نظر دارد که پس از ده روز از آخرین امتحان، نتایج را اعلام کند.

XS
SM
MD
LG