لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش تند جمعیت در پیوند با برکناری عطا محمد نور


جمعیت اسلامی افغانستان برکناری آقای نور را " عجولانه، غیر مسوولانه، مخالف ثبات و امنیت افغانستان" عنوان کرده است
جمعیت اسلامی افغانستان برکناری آقای نور را " عجولانه، غیر مسوولانه، مخالف ثبات و امنیت افغانستان" عنوان کرده است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصمیم ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر برکناری عطا محمد نور، والی بلخ، را "یک اقدام عجولانه، غیر مسوولانه، مخالف ثبات و امنیت افغانستان و منافی اصول موافقتنامه حکومت وحدت ملی" دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که رئیس ‌جمهوری محمد اشرف غنی، استعفای عطا محمد نور را که چندی پیش به رئیس جمهور پیشکش شده بود، پذیرفته است.

ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی افغانستان نیز گفته است که رئیس جمهوری غنی استعفای آقای نور را پذیرفته است، اما از اعلامیۀ حزب جمعیت اسلامی افغانستان بر می‌آید که آقای نور شخصاً استعفا نداده است.

آقای نور که یک سال پیش سرگرم مذاکره با ارگ بود، به گونۀ مشروط گفته بود که اگر خواست‌هایش پذیرفته شود، از سمت ولایت بلخ استعفا خواهد داد.

از سوی دیگر عطا محمد نور و صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان در صفحات فیسبوک شان اعلامیه‌ای را نشر کرده اند که در آن آمده است "جمعیت اسلامی افغانستان پس از بازگشت رییس جمعیت از سفر رسمی و حضور برخی از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی که در کابل نیستند، به زودی موضعش را به صورت مشخص در این مورد اعلام می‌دارد".

والی جدید بلخ

ریاست جمهوری افغانستان همچنان از تقرر انجنیر محمد داوود به حیث والی جدید بلخ خبرداده است.

ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی افغانستان گفته است که انجنیر داوود، یکی از چهره های وابسته به حزب جمعیت اسلامی بوده و از ولایت بلخ می‌باشد.

بر اساس خبرنامۀ این اداره، والی جدید بلخ تحصیلات عالی خود را در رشتۀ استخراج نفت و گاز در بریتانیا به پایان رسانده است.

انجنیر محمد داوود پیش از این به حیث مامور وزارت معادن و پترولیم و آمر امنیت بلخ کار کرده و پیشتر از آن، مسؤولیت آموزش‌نظامی مجاهدین پیشین را در ولایات شمالی به عهده داشته است.

XS
SM
MD
LG