لینک های دسترسی

Breaking News

اتریش چندین مسجد را در آن کشور مسدود می کند


یکی از مساجد واقع در شهر ویانا، پایتخت اتریش
یکی از مساجد واقع در شهر ویانا، پایتخت اتریش

حکومت اتریش روز جمعه اعلام کرد که پلان دارد هفت مسجد مسلمانان را در آن کشور، مسدود کند.

در جریان مبارزات انتخاباتی آن کشور هر دو حزب راستگرای افراطی، بر کنترول شدیدتر مهاجرت، اخراج سریع پناهجویان که درخواست شان رد شده و سرکوبی اسلامگرایان تندرو وعده داده بودند.

حکومت ائتلافی اتریش همچنین گفته است که ۴۰ ملا امام و اعضای خانواده آنان را از آن کشور اخراج خواهد کرد.

این اقدام حکومت اتریش، بخشی از اقدامات سرکوب گرانۀ "اسلام سیاسی"وتمویل مالی خارجی به گروه های مذهبی در آن کشور خوانده شده است.

هربرت کیکل، وزیر داخلۀ اتریش، گفته است که اجازۀ اقامت ملا امامانی که توسط اتحادیۀ اسلامی اروپا-ترک، استخدام شده اند، مورد بررسی حکومت آن کشور قرار دارد، زیرا به گفتۀ وی نگرانی های در مورد تمویل مالی آنان وجود دارد.

اتحادیۀ اسلامی اروپا-ترک، اتحادیۀ است که مساجد مربوط به ترکیه در خارج از آن کشور را نظارت می کند.

حکومت اتریش در دو مورد، اجازۀ اقامت دو ملا امام را در آن کشور باطل کرد و به گفتۀ وزیر داخلۀ اتریش، ویانا برای اولین بار درخواست اقامت پنج ملا امام مسلمان به آن کشور را رد کرده است.

سباستین کورز، صدراعظم اتریش، نیز گفته است که حکومت اش یکی از مساجد مربوط به تندروان ملی گرای ترکیه را در ویانا، پایتخت اتریش، مسدود می کند. در عین حال، حکومت آن کشور در نظر دارد تا گروه موسوم به "جامعۀ مذهبی عرب" را که عهده دار شش مسجد در آن کشور است، منحل کند.

حکومت ترکیه اقدام اتریش را محکوم کرد و آنرا عمل "ضد اسلام" و آنرا " نژادپرستی" عنوان کرده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که "تصمیم اتریش مبنی بر مسدود کردن هفت مسجد و اخراج ملا امامان، آنهم با عذر نامناسب، انعکاس دهندۀ اقدام ضد اسلام، نژادپرستانه و تبعیض گرایانه در آن کشور است."

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته است که اقدام حکومت اتریش در مخالفت با مقررات بین المللی قرار داشته است و حقوق اقلیت های مذهبی و قومی را نقض می کند.

XS
SM
MD
LG