لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار والی بامیان به مأمورین فاسد


والی بامیان هشدار داد که پس از این با مأموران فسادپیشۀ حکومتی را از وظیفه سبکدوش و به سارنوالی معرفی خواهد کرد
والی بامیان هشدار داد که پس از این با مأموران فسادپیشۀ حکومتی را از وظیفه سبکدوش و به سارنوالی معرفی خواهد کرد

محمدطاهر زهیر، والی بامیان هشدار داد که پس از این با مأموران فسادپیشۀ حکومتی در این ولایت برخورد جدی می‌کند و در صورت کم‌کاری از وظیفه سبکدوش و به سارنوالی معرفی خواهد شد.

آقای زهیر، در کنفرانس سالانه گزارش‌دهی ادارات حکومتی بامیان به مردم، گفت، مأموران فاسد حکومتی را اجازه نمی‌دهد که مانع عرضه خدمات اجتماعی به مردم شوند.

والی بامیان افزود "از کدرهای تحصیل‌یافتۀ این وطن که از هر جای باشد حمایت کردیم و حمایت می‌کنیم و هدف ما ایجاد یک اداره سالم است و با فاسدین مبارزه کردیم و قاطعانه مبارزه می‌کنیم و هر مأمور فساد پیشه و فیسبوک‌باز را بیشتر از این جزا داده، رخصت می‌کنیم و به سارنوالی معرفی می‌کنیم".

والی بامیان در حالی به کارمندان ادارات حکومتی هشدار داد که فعالان مدنی این ولایت برخی از نهادهای حکومتی را فساد پیشه یابد می‌کنند.

اسماعیل ذکی، رئیس دفتر شبکۀ جامعه مدنی در بامیان گفت "نهادها خودشان فساد پیشه هستند، یعنی وقتی یک شهروند مراجعه می‌کنند، توقع دارند که پول بگیرند و کار مردم را اجرا بکنند".

آقای ذکی افزود که فرهنگ موجودیت فساد اداری ریشه در فرهنگ معافیت از مجازات دارد که تا کنون به هیچ فاسد جزا داده نشده است.

فعالین مدنی بامیان گفته اند، برخی از افراد فاسد با آنکه به دلیل فساد از وظیفه برکنار شده اند؛ اما پس از مدتی دوباره در یک ادارۀ دیگر استخدام شده اند.

با این حال مقامات محلی بامیان گفته اند که در دو سال اخیر ده مأمور بلندپایه حکومتی به سارنوالی معرفی شده که برخی از آنان مجازات شده اند و برخی دیگر تحت پیگرد در نهادهای عدلی و قضایی قرار دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG