لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله عبدالله به سویس رفت


قرار است که رئیس اجرائیه افغانستان در این سفرش به سویس، در دو نشست سازمان ملل شرکت کند
قرار است که رئیس اجرائیه افغانستان در این سفرش به سویس، در دو نشست سازمان ملل شرکت کند

ریاست اجرائیه افغانستان اعلام کرد که عبدالله عبدالله، روز یکشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه، برای شرکت در نشست سالانۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به سفر دو روزه عازم ژنیو پایتخت سویس شد.

امید میثم، معاون سخنگوی این ریاست به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، رئیس اجرائیه افغانستان برعلاوۀ شرکت و سخنرانی در سی‌وهفتمین نشست سالانۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در همایش تعهد برای عملی‌ساختن کنوانسیون ممنوعیت استفاده از ماین‌های ضد پرسونل سازمان ملل متحد نیز اشتراک خواهد کرد.

افغانستان در ماه‌های اخیر عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دست آورده و کنوانسیون ممنوعیت استفاده، ذخیره‌ سازی، تولید و انتقال ماین‌های ضد پرسونل را که به "کنوانسیون اوتاوا" مشهور می‌باشد، امضا کرده است.

برعلاوۀ موجودیت هزاران ماین‌ ضد پرسونل در اراضی افغانستان، به دلیل طولانی‌شدن جنگ در این کشور، وضعیت حقوق بشر نیز نگران‌کننده است.

آقای میثم گفت، وضعیت حقوق بشر، تعهد افغانستان به عنوان عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای حفاظت از اصول و ارزش‌های حقوق بشر، وضعیت پاک‌سازی و جلوگیری از استفاده از ماین‌های ضد پرسونل در این کشور، نیز در آجندای رئیس اجرائیه گنجانده شده است.

بر اساس معلومات ریاست اجرائیه افغانستان، آقای عبدالله در حاشیۀ این نشست‌ها با آنتونیو گوترش، سرمنشی عمومی سازمان ملل، زید رعدالحسین کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وزرای خارجۀ سویس و ناروی، گورنر جنرال استرالیا و شماری از رؤسای هیأت‌های برخی کشورها، نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG