لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله و مودی روی تهدیدهای هراس‌افگنی بحث می‌کنند


عبدالله برعلاوۀ دیدار با نخست وزیر هند، با رئیس جمهور و وزیر خارجۀ ان کشور نیز دیدار کند
عبدالله برعلاوۀ دیدار با نخست وزیر هند، با رئیس جمهور و وزیر خارجۀ ان کشور نیز دیدار کند

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، امروز در دیدار با نریندرا مودی، نخست وزیر هند در دهلی جدید، روی تهدیدها و چالش‌های هراس‌افگنی بحث خواهد کرد.

رئیس اجرائیه افغانستان که امروز پنجشنبه به دهلی جدید رسیده، قرار است که برعلاوۀ دیدار با نخست وزیر هند، با رئیس جمهور و وزیر خارجۀ ان کشور نیز دیدار داشته و روی روابط افغانستان و هند با آنان گفتگو کند.

مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائیه که با آقای عبدالله در این سفر به هند رفته است، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت "طبعاً در پهلوی موضوعات تجارتی، موضوعات سیاسی، همکاری‌های هر دو کشور در مبارزه با تروریزم و خطرها و تهدیدهای که در منطقه وجود دارد، همچنان بعد از اعلان استراتیژی جدید، تمام قضایا به بحث گرفته می‌شود".

نمایشگاه تجارتی

نمایشگاه چهار روزۀ تجارتی که روز گذشته در دهلی جدید پایتخت هند در هوتل آی-تی-سی موریا افتتاح شد، امروز عملاً با سخنرانی عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان و وزیر صنعت و تجارت هند، آغاز شد.

قرار بود که رئیس اجرائیه افغانستان روز گذشته این نمایشگاه را افتتاح کند؛ اما با حملۀ گروهی بر میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، سفر آقای عبدالله به تعویق افتاد.

سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان گفت "توقع می‌رود که همکاری و تفاهمنامه‌ها و تجارت بین این شرکت‌ها توسعه و گسترش یابد. حکومت افغانستان، حکومت هند و ایالات متحده امریکا حمایت شان را از این روند اعلان کرده اند".

آقای رحیمی، این نمایشگاه را تلاشی برای گسترش همکاری سکتور خصوصی دو کشور خواند و افزود، فرصتی است تا شرکت‌های هندی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و شرکت‌های افغانستان به هند صادرات شان را افزایش دهند.

این نمایشگاه تجارتی به حمایت ادارۀ انکشافی ایالات متحده امریکا برگزار شده است که هوگو لارنس، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل نیز در آنجا حضور دارد.

۲۰۰ شرکت افغانستان، تولیدات شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند که شامل قالین، سنگ قیمتی، زعفران، صنایع دستی، میوه تازه و خشک و سایر کالاهای تجارتی است.

همچنان، ۵۰۰ شرکت هندی نیز تولیدات شان را به نمایش گذاشته اند و بخشی از این نمایشگاه به تعلیم، صحت و انرژی نیز اختصاص داده شده است.

XS
SM
MD
LG