لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید عبدالله به مذاکرات مستقیم طالبان با حکومت افغانستان


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، با اشاره به تلاش‌های اخیر روند گفتگوهای صلح می‌گوید که افغان‌ها زمانی این روند را جدی می‌گیرند که مذاکرات مستقیم میان حکومت و طالبان آغاز شود.

آقای عبدالله که در نشست امضای قراردادهای چندین پروژۀ هند با افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که اگر طرف جنگ دولت افغانستان به این باور است که با "ترور، دهشت، کشتار مردم بی‌گناه" بر این کشور مسلط می‌شوند، این کار امکان ندارد.

رئیس اجرائیه افغانستان ضمن قدردانی از تلاش‌های ایالات متحده و همسایگان افغانستان برای تامین صلح در آن کشور، تاکید کرد که راه حل نهایی و دخیل بودن آنان در سرنوشت آینده این کشور، به مذاکرات مستقیم با حکومت ختم می‌شود.

آقای عبدالله گفت که مبنای مشارکت در افغانستان، بر اساس آرای مردم است و هیچ کسی خارج نخواهند ماند؛ مگر اینکه خودش خواسته باشد.

او با اشاره به گفتگوی صلح با حزب اسلامی گفت که مردم در صورتی از روند مذاکرات حمایت می‌کنند که مستقیم با دولت افغانستان صورت گیرد.

مقام‌های افغان، بارها از طالبان خواسته اند که مستقیم با حکومت وارد مذاکره شوند؛ اما گروه طالبان حاضر به این کار نشده و بر مذاکره با ایالات متحده امریکا تأکید کرده است.

XS
SM
MD
LG