لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله از برخوردهای مسلحانه در مرکز فاریاب نگرانی کرد


نگرانی در مورد وضعیت امنیتی فاریاب پس از آن مطرح می‌شود که به تازگی مرکز این ولایت شاهد کشمکش‌ها بوده است
نگرانی در مورد وضعیت امنیتی فاریاب پس از آن مطرح می‌شود که به تازگی مرکز این ولایت شاهد کشمکش‌ها بوده است

رئیس اجرائیه افغانستان، وضعیت امنیتی فاریاب، به ویژه مرکز آن ولایت را نگران‌کننده خوانده و گفته است که نهادهای مسؤول در این راستا باید توجه کنند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان به روز دوشنبه که در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، با اشاره به وضعیت امنیتی ولایت فاریاب گفت که در این راستا باید اقداماتی روی دست گرفته شود.

او افزود "تشنج در خود مرکز ولایت، فشاری که در منطقه سرحوض بالای نیروهایی که در آنجا مقاومت کردند، توجه عاجل وزارت دفاع، وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی را می‌خواهم".

نگرانی رئیس اجرائیه افغانستان، در مورد وضعیت امنیتی فاریاب پس از آن مطرح می‌شود که به تازگی مرکز این ولایت شاهد برخورد افراد یک عضو ولسی جرگه و یک فرمانده محلی بوده است.

جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب به‌ رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، هواداران نظام‌الدين قيصاری، فرمانده محلی و نماينده جنرال عبدالرشيد دوستم در امور نيروهای خيزش مردمی،فتح‌الله قيصاری، عضو ولسی جرگه را در ساحه ميدان هوايی از دیروز محاصره کرده و در صدد دستگيری وی اند.

او افزود "وضعیت مثل دیروز است، همان قسم نفرهای نظام‌الدین قیصاری در اطراف میدان هوایی استند و موی سفیدان رفته اند که این موضوع را حل کنند، باید این موضوع از طرف نهادهای حقوقی حل شود نظام قومندان ادعا دارد که دولت، فتح‌الله قیصاری را در باره قضیه ماین‌گذاری بازداشت نکرده".

فتح‌الله قیصاری، عضو ولسی جرگۀ افغانستان به استخدام یک فرد و ماین‌گذاری در منزل نظام‌الدین قیصاری، فرمانده محلی متهم است.

محمد نسيم رحمانی معاون شورای ولايتی حزب جنبش در فارياب گفت، نظام‌الدین قیصاری، خواستار بازداشت این عضو ولسی جرگه می‌باشد.

اما فتح‌الله قيصاری؛ عضو ولسی جرگه، با رد این گفته‌ها تاکید دارد که این برخوردها دسيسه‌ای برای بدنام ساختن وی است.

XS
SM
MD
LG