لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله به اندونیزیا رفت


سپیدار اعلام کرد که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، در رأس یک هیأت بلندپایه امروز چهارشنبه (۱۱ میزان) به سفر رسمی دو روزه به اندونیزیا رفت.

بر بنیاد اعلامیۀ ریاست اجرائیه افغانستان، آقای عبدالله به دعوت یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اندونیزیا به جاکارتا سفر کرده است.

قرار است که رئیس اجرائیه افغانستان در جریان این سفر برعلاوۀ دیدار با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونیزیا، با شورای علمای دینی، اتاق‌های تجارت و صنایع و اعضای کمیسیون انتخابات آن کشور نیز گفتگو کند.

عبدالله عبدالله، در مورد روند مصالحه و آشتی و موانع فراراه این پروسه نیز در مرکز مطالعات خارجی اندونیزیا سخنرانی خواهد کرد.

اعلامیۀ سپیدار گفته است: "در این سفر روابط دوجانبه میان اندونیزیا و افغانستان، پیگیری تطبیق توافقات و تفاهمنامه‌های موجود میان دو کشور، گسترش روابط و دادوستد تجارتی میان دو کشور، نقش اندونیزیا در دست‌يافتن به صلح و آشتی در افغانستان و استفاده از تجربۀ ‌این کشور در این راستا و راه‌های مبارزه با دهشت‌افگنی و افراط‌گرایی به بحث گرفته می‌شوند".

وزیر تجارت و صنایع، معاون شورای عالی صلح، معاون وزارت اقتصاد و برخی از تاجران ملی، آقای عبدالله را در این سفر همراهی می‌کنند.

روابط افغانستان و اندونیزیا

روابط افغانستان و اندونیزیا در جریان سال‌های اخیر نزدیک شده است؛ طوری که مقام‌های بلندپایۀ این دو کشور دید و بازدیدهایی داشته اند.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در ماه حمل سال گذشتۀ خورشیدی، سفری رسمی به اندونیزیا داشت و پس از آن، جوکو ویدودو، همتای اندونیزیایی وی، در ماه دلو ۱۳۹۶ خورشیدی، از کابل دیدار کرد.

همچنان، یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اندونیزیا در ماه حوت همان سال، به کابل سفر کرده بود.

حکومت اندونیزیا، در ماه می سال روان میلادی، به منظور ختم جنگ و آشتی با طالبان، نشست سه‌جانبۀ علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا را در جاکارتا میزبانی کرد.

XS
SM
MD
LG