لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس اجرائیه افغانستان به ایتالیا رفت


ریاست اجرائیه افغانستان می‌گوید که عبدالله عبدالله، به منظور اشتراک در نشست سالانۀ هیأت اجرایی برنامۀ جهانی غذا به ایتالیا رفته است.

قرار است آقای عبدالله، در این نشست توجه کشورها و سازمان‌های امدادرسان را برای کمک به عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی و فراهم سازی کمک‌های عاجل به آسیب دیدگان خشکسالی جلب ‌کند.

ریاست اجرائیۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که افغانستان توقع دارد که ۵۴۵ میلیون دالر برای کمک‌های بشری که برای این کشور در سال ۲۰۱۸ تقاضا شده بود، به "موقع" فراهم شود.

بر بنیاد خبرنامۀ ریاست اجرائیه، قرار است که در این نشست، برنامۀ غذایی جهان طرح استراتیژیک افغانستان را برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ تأیید کند. این طرح از سوی برنامۀ غذایی جهان در هماهنگی با حکومت و نهادهای ملی افغانستان تدوین شده است.

برنامۀ غذایی جهان، بر اساس این پلان استراتیژیک چهارساله، ۷۱۷ میلیون دالر را در بخش پاسخ به بحران و پیش‌گیری از آن، به افغانستان کمک می‌کند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که بر بنیاد گزارش ملل متحد، دوسوم حصۀ قلمرو افغانستان با خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این وضعیت ممکن دو میلیون مردم آن کشور را با کمبود شدید غذایی مواجه کند.

توبی لنزر، مسؤول دفتر هماهنگی کمک‌های بشری این سازمان در افغانستان گفته که افغانستان در سال روان با کمبود ۲.۵ میلیون تن گندم مواجه است.

بر بنیاد معلومات این دفتر، در ۲۰ ولایت افغانستان ۱۵ میلیون تن مصروف زراعت و مالداری اند که حدود دو میلیون این افراد به دلیل خشکسالی با تهدید نداشتن مصؤونیت غذایی مواجه شده اند.

رئیس اجرائیه افغانستان در سفرش به ایتالیا، قرار است که برعلاوۀ سخنرانی در نشست سالانۀ هیأت اجرایی برنامۀ جهانی غذا، با رئیس مجلس نمایندگان، رئیس سنا، وزیر خارجه و وزیر دفاع ایتالیا نیز دیدار و گفتگو کند.

گسترش روابط کابل – روم، مبارزه با دهشت‌افگنی، ‌افزایش کمک‌های نظامی و غیرنظامی ایتالیا برای افغانستان و تجهیز و آموزش قوای مسلح این کشور، از موضوعات مهم صحبت‌های آقای عبدالله، با مقام‌های ایتالیایی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG