لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار عبدالله از مشکل فزایندۀ کمبود آب در افغانستان


آقای عبدالله، در کنفرانس بین‌المللی "آب برای توسعۀ پایدار" سخنرانی کرد
آقای عبدالله، در کنفرانس بین‌المللی "آب برای توسعۀ پایدار" سخنرانی کرد

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیۀ افغانستان در کنفرانس بین المللی "آب برای توسعۀ پایدار" از مشکل رو به رشد کمبود آب در افغانستان هشدار داد.

این کنفرانس به هدف "استفاده خوب و مدیریت آب برای توسعۀ پایدار" روز چهار شنبه (۲۰ جون) در تاجیکستان برگزار شده بود.

آقای عبدالله گفت "افغانستان یکی از کشورهایی است که کم‌ترین ذخیره‌های آبی را دارد و تغییرات اقلیمی سبب آب شدن ذخیره‌های برف، خشکسالی و آلودگی آب و هوا شده است."

رئیس اجرائیۀ افغانستان افزود که بر اساس آمار موجود، جمعیت افغانستان تا سال ۲۰۵۰ دو برابر خواهد شد و مشکلات آب در این کشور بیشتر از پیش جدی خواهد شد.

این در حالی است که افغانستان با کمبود شدید آب مواجه بوده و خشکسالی در ۲۲ ولایت زندگی مردم را تهدید و زراعت را به شدت متأثر ساخته است.

سازمان ملل متحد، برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی فراخوان کمک ۱۱۵ میلیون دالری داده است.

ریاست اجرائیه افغانستان گفته است: "در این سفر موافقتنامۀ همکاری در عرصۀ مخابرات، یادداشت تفاهم همکاری در زمینۀ معادن و اعلامیه‌ مشترک میان مقامات جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجیکستان به امضا می‌رسد و هر دو طرف روی گسترش روابط دوجانبه، تقویت همکاری‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تجارت، ترانزیت و مبارزه مشترک با تروریزم بحث و گفتگو می‌کنند".

قرار است که آقای عبدالله، در حاشیۀ کنفرانس جهانی "آب برای توسعۀ پایدار" با رؤسای جمهور ترکمنستان و پاکستان نیز دیدارهایی داشته باشد.

شماری از وزیران و معاونان وزارت‌ها نیز در این سفر حضور دارند.

XS
SM
MD
LG