لینک های دسترسی

Breaking News

قاچاقبران چینی دختران پاکستانی را به فحشا می‌کشانند – رسانه‌ها


چینی‌هایی که "قاچاقبر انسان" خوانده شده اند از طریق "مراکز غیرقانونی همسریابی" در پاکستان، دختران خانواده‌های فقیر را به دام انداخته و پس از ازدواج جعلی، آنان را برای بهره گیری جنسی یا فروش اعضای بدن شان به چین انتقال می‌دهند.

به دنبال نشر چندین مورد از این گزارش‌ها از رسانه‌های پاکستانی، سفارت چین در اسلام آباد روز شنبه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که چنین تشبثات بر اساس قوانین چین ممنوع است. سفارت چین تعهد کرده است که در همکاری با مقام‌های پاکستانی برای جلوگیری از این "اقدام غیرقانونی" اقدام می‌کند.

یک روز پیش از واکنش سفارت چین، شبکۀ اری نیوز پاکستان گزارشی را نشر کرد که در آن خبرنگاران این رسانه سرزده وارد یکی از مراکز غیرقانونی همسریابی در شهر لاهور می‌شوند، جاییکه چندین مرد چینی با دختران نوجوان پاکستانی دیده‌ می‌شوند.

شمار فزایندۀ چینی‌ها پس از راه اندازی دهلیز اقتصادی چین - پاکستان به پاکستان سفر می‌کنند
شمار فزایندۀ چینی‌ها پس از راه اندازی دهلیز اقتصادی چین - پاکستان به پاکستان سفر می‌کنند

اری نیوز در این گزارش گفته است که اعضای گروه مظنون چینی قاچاقبران انسان نکاحنامه یا سایر مدارک رسمی ازدواج را با خود نداشتند.

افزون بر این، بر اساس این گزارش مردان چینی هیچ مدرکی نداشتند که نشان دهد آنان به دین اسلام مشرف شده اند، زیرا بر اساس قوانین پاکستان، هرمرد غیرمسلمان که با دختر مسلمان پاکستانی ازدواج می‌کند، باید پیش از ازدواج به اسلام رو بیاورد.

دختران پاکستانی‌ که قربانی این تجارت شده اند، گفته اند که در بدل ازدواج با مرد چینی، برایشان وعده داده شده است که خانوادۀ شان ماهانه ۳۰۰ دالر دریافت کرده و برای همه مردان خانوادۀ شان ویزۀ چین داده می‌شود.

سفارت چین در این اعلامیه گفته است "شهروندان چین و پاکستان مراقب باشند تا اغفال نشوند...امیدواریم که مردم به معلومات گمراه کننده باور نکنند و برای حفظ دوستی چین-پاکستانی همکاری کنند".

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که موارد ازدواج پسران چینی با دختران پاکستانی افزایش یافته است
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که موارد ازدواج پسران چینی با دختران پاکستانی افزایش یافته است

طارق سردار، سخنگوی وزارت داخلۀ پاکستان گفته است که برای جلوگیری از "ازواج‌های جعلی" و دیگر خلافکاری‌های از این قبیل که به گفتۀ وی بیشتر در شهرهای لاهور و ایبت آباد صورت گرفته است، اسلام آباد با بیجینگ همکاری نزدیک دارد.

شمار چینی‌هایی که به پاکستان سفر می‌کنند، در سال‌های اخیر به ویژه پس از راه اندازی پروژۀ موسوم به دهلیز اقتصادی چین – پاکستان، افزایش یافته است.

مقام‌های چین و پاکستان در برابر گزارش‌های منتقدانه از روابط دو کشور به شدت حساس بوده و به گونۀ ویژه انتقاد از پروژه دهلیز اقتصادی چین-پاکستان را شایعه پراگنی غرب عنوان می‌کنند.

XS
SM
MD
LG