لینک های دسترسی

Breaking News

۳۶ مسافر ربوده شده در دایکندی آزاد شدند


مقام‌های محلی دایکندی تائید می‌کنند که شام روز دوشنبه (۷ عقرب) ۳۶ تن از باشندگان دایکندی که از سوی طالبان، گروگان گرفته شده بودند، رها شدند.

علی‌اکبر ناطقی، سخنگوی والی دایکندی به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت که افراد آزاد شده، باشندگان ولسوالی کجران دایکندی اند که سه روز قبل در مسیر کندهار - دایکندی در مربوطات ولسوالی چهارچینه ولایت ارزگان ازسوی طالبان ربوده شدند.

آقای ناطقی افزود:" ۳۶ فرد ربوده شده دیروز حوالی ساعت ۷ شب به همکاری متنفذین محل، شورای علمای ولسوالی‌های کجران وچهار چینه آزاد شدند وساعت ۱۰ شب به خانواده‌های شان تحویل داده شدند".

به گفته این مقام محلی، طالبان در بدل رهایی این افراد، از حکومت خواستار بیرون شدن یک کندک نیروهای امنیتی از ساحۀ خاک ریزک ولسوالی چهارچینه شده اند.

آقای ناطقی در مورد اینکه آیا این خواست طالبان پذیرفته شده یا خیر، معلومات نداد.

باشندگان محل نیز آزادی این مسافرین را تأیید کردند.

غفور، باشنده ولسوالی کجران به رادیوآشنا_صدای امریکا گفت که دو برادرش نیز در میان افراد ربوده شده بود و شام دیروز رها شدند.

هنوز طالبان در این مورد چیزی نگفته اند.

شاهراه دایکندی- کندهار که از مربوطات ولسوالی چهار چینه ولایت ارزگان می‌گذرد، از مسیرهای ناامن است که طالبان در بسیاری از ساحات آن، حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG