لینک های دسترسی

Breaking News

دومین جشنواره فرهنگی و هنری دمبوره در بامیان آغاز شد


جشنواره فرهنگی و هنری دمبوره با حضور هزاران تن امروز در شهر بامیان آغاز شد.
جشنواره فرهنگی و هنری دمبوره با حضور هزاران تن امروز در شهر بامیان آغاز شد.

دومین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دمبوره روز جمعه (۸ سرطان) با حضور هزاران تن شامل زنان ومردان در مرکز ولایت بامیان آغاز شد.

در این جشنواره که ازسوی ادارۀ محلی بامیان به همکاری مالی سفارت چین برگزار شده است؛ بیش از ده گروه هنری از ولایات بامیان، دایکندی وغزنی موسیقی محلی اجرا خواهند کرد.

مقام‌های محلی بامیان هدف از راه اندازی این جشنواره را رشد صنعت سیاحت و احیای موسیقی محلی به خصوص دمبوره می‌خوانند.

محمدطاهر زهیر، والی بامیان در مراسم افتتاح این جشنواره گفت "جشنواره دمبوره را به منظور رشد صنعت گردشگری برگزار می‌کنیم و همچنان فلسفۀ دیگری این جشنواره احیأ موسیقی بومی هزاره جات است که صدها سال در این ولایت قدامت دارد".

آقای زهیر افزود که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی وهنری در سال‌های گذشته تأثیرات مثبت روی رشد صنعت سیاحت دراین ولایت داشته است.

اجرایی موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه آثار هنری هنرمندان ولایات مختلف افغانستان، از برنامه‌های دیگر این جشنواره اند.

جشنواره دمبوره با حضور بیش از ده گروه هنری دختران و پسران محلی خوان، از ولایات مختلف افغانستان شهر بامیان، آغاز شده است و برای دو روز در مرکز بامیان و پارک ملی بند امیر ادامه می‌یابد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG