لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا کمپاین سه هفته‌یی ضد فساد را در افغانستان آغاز کرد


هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان، کمپاین سه هفته‌یی ضد فساد را در سال جاری میلادی، از روز گذشته آغاز کرد.

عبدالله یادگاری، مشاور امور رسانه‌یی اتحادیه اروپا در افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، کمپاین ضد فساد را که هیأت اتحادیه اروپا راه اندازی کرده، کمپاین سالانه است و از طریق صفحات مجازی این اداره و مصاحبه با رسانه‌ها به پیش برده می‌شود.

آقای یادگاری افزود که اتحادیه اروپا با راه اندازی این کمپاین تلاش می‌کند تا تأثیر فساد را بر سکتور خصوصی، بخش انکشافی و انتخابات برجسته سازد.

او گفت "این کمپیان امسال برای سه هفته جریان می‌داشته باشد که در این سه هفته ما در سه بخش فساد در بخش انکشافی، فساد در سکتور خصوصی و انتخابات در این موارد ما کمپاین می‌کنیم تا مشکلاتی که در این سه بخش وجود دارد و اینکه فساد چگونه این سه بخش را متأثر می‌سازد برجسته بسازیم".

مشاور امور رسانه‌یی اتحادیه اروپا گفت که در پایان این کمپاین یک "کنفرانس بزرگ" در کابل برگزار خواهد شد و اتحادیه اروپا در این کنفرانس پیشنهادات‌اش را برای مبارزه با فساد، ارائه می‌کند.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر اتحادیه اروپا در کابل به رسانه‌ها فرستاده شده، به نقل از پیپر مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است "در سال ۲۰۱۷ افغانستان در راستای مبارزه با فساد قدم‌های به پیش گذاشته است مانند پیگیری بعضی قضایا توسط مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری و راه اندازی استراتیژی مبارزه با فساد".

آقای مایدون گفته است که برای مبارزه با فساد باید کار بیشتر صورت گیرد تا مردم شاهد تغییرات بیشتر باشد.

به گفته آقای مایدون، فساد توانایی‌های مردم افغانستان را برای رسیدن به خودکفایی زیرسوال برده است.

در کمپاین ضد فساد سال ۲۰۱۸ اتحادیه اروپا، در حالی مسأله انتخابات گنجانده شده است که تقویم برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی روز گذشته (یکشنبه) اعلام شد و بربنیاد آن، این انتخابات در ۲۸میزان سال جاری خورشیدی برگزار خواهد شد.

همچنان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل فساد گسترده، به بحران کشیده شد که در پی آن، با میانجیگیری ایالات متحده، حکومت وحدت ملی ایجاد شد.

XS
SM
MD
LG