لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت مصر ۱۵ تندرو را اعدام کرد


حکومت مصر ۱۵ تندرو را که به حمله بر قوای امنیتی آن کشور در شبه جزیرۀ سینای به مرگ محکوم شده بودند، روز سه شنبه اعدام کرد.

از سال ۲۰۱۴ به اینسو که حکومت به رهبری رئیس جمهوری عبدالفتاح السیسی در مصر رویکار آمده است، این نخستین مورد اعدام گروهی شمار زیاد مجرمان در آن کشور است.

خبرگزاری رویترز از قول مقام‌های مصری گزارش داده است که پس از صدور حکم از سوی یک محکمۀ نظامی، این افراد بامداد سه شنبه در دو زندان در شمال مصر اعدام شدند.

مقام‌ها همچنان گفته اند که اکثر این تندروان از سینای بودند و به پیوستن به گروه‌های تندرو، دست داشتن و معاونت به طراحی و انجام حملاتی که منجر به کشته شدن شماری از منسوبان پولیس و اردو در سینای شد، مجرم شناخته شده بودند.

شاخۀ گروه دولت اسلامی یا داعش در سینای حملاتی را بر نظامیان و قوای امنیتی مصر در سینای انجام داده و نیز شورشگری خود را بر ضد اهداف غیر نظامی در مصر به شمول مسیحیان گسترش بخشیده است.

حملۀ ماه گذشته در یک مسجد در مصر که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد، یکی از مرگبارترین حملات در تاریخ معاصر مصر بود که به گروه دولت اسلامی نسبت داده شد، اما خود این گروه رسماً مسوولیت آن را به دوش نگرفت.

در سال ۲۰۱۵ نیز شش نفر به جرم کشتن دو سرباز مصری در ولایت قلیوبیۀ واقع در شمال شهر قاهرۀ مصر اعدام شد.

XS
SM
MD
LG