لینک های دسترسی

Breaking News

کم‌سن‌ترین دانشجوی پوهنتون کابل


احمد فیصل بارکزی کم‌سن‌ترین دانشجوی پوهنتون کابل ۱۶ سال عمر دارد و دانشجوی سال اول دانشکده زمین شناسی این پوهنتون است.

فیصل در شش سالگی وارد لیسه "دیوه" شده و در دو دور، صنوف دوم و پنجم را امتحان سویه داده است. او در سال ۱۳۹۸ خورشیدی از مکتب فارغ شده است.

جوان‌ترین دانشجوی این پوهنتون در سال ۱۳۹۸خورشیدی با اشتراک در آزمون کانکور به رشته "هایدرو متیولوژی" دانشکده زمین شناسی پوهنتون کابل راه یافته است.

بر اساس معلومات سایت رسمی پوهنتون کاب، فیصل، فرزند بزرگ خانوادۀ شش نفری است و پدرش در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی مصروف کار است.

جوان‌ترین محصل پوهنتون کابل گفته است که نمرات ۲۰ فیصد اولین سمستر تحصیلی‌اش میان ۱۵ تا ۲۰ است و از مقام‌های حکومت افغانستان خواسته است که در مورد آینده وی و هم ‌نسل‌هایش توجه کنند.

حمیدالله فاروقی، رییس پوهنتون کابل روز دوشنبه ۴ نومبر (۱۳ عقرب) در دیدار با این دانشجو، وی را یک "دانشجوی استثنایی این پوهنتون خوانده و در حل هرنوع مشکلات آن در جریان تحصیلات‌اش وعده همکاری داده است."

او گفته است که رشته مورد علاقه و انتخاب نخست‌اش در کانکور، رشته کامپیوتر ساینس بوده؛ اما اکنون که در بخش زمین شناسی راه یافته است می‌خواهد آن را به پایان برساند.

سایت رسمی پوهنتون کابل به نقل از فیصل همچنان نوشته است: "دوست دارم به صورت تخصصی در همین رشته کار کنم و در صورتی‌که بتوانم فراتر از آن در بخش‌های رهبری کشور دست بیابم تنظیم کانالیزاسیون، مدیریت آب و استفاده بهتر و قانونمند ازمنابع آبی کشور در صدر برنامه‌هایم قرارداشته و از دیدگاه من اولویت دارد".

این دانشجو از برخورد همصنفی‌هایش با وی ابراز رضایت کرده است.

XS
SM
MD
LG