لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی برای شرکت در نشست سران شانگهای به چین رفت


ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان صبح روز شنبه (۱۹ جوزا) در رأس یک هیأت عالی رتبۀ دولتی جهت اشتراک در هژدهمین نشست سالانه سران سازمان همکاری‎‌های شانگهای به شهر چینگداود، چین رفت.

در اعلامیه‌ای ریاست جمهوری افغانستان که در صفحه رسمی فیسبوک ارگ نشر شده، آمده است که رئیس جمهور غنی در این سفر دو روزه، در کنار اشتراک و سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های شانگهایی، با شماری از رهبران کشورهای عضو این سازمان نیز دیدار خواهد کرد.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امورخارجه روز جمعه به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این نشست، رئیس جمهور غنی را همراهی می‌کند.

آقای احمدی افزود که در این نشست روی تهدیدات مشترک و اتصال منطقوی صحبت خواهد شد.

او گفت" موردی که ما روی آن تأکید خواهیم کرد، مورد اتصال منطقوی است که می‌تواند جایگاه افغانستان را بلند ببرد و برای ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان بسیار مؤثر است".

سازمان همکاری‌های شانگهای در سال ۲۰۰۱ میلادی با عضویت کشورهای آسیایی میانه، روسیه و چین ایجاد شد و سال گذشته هند و پاکستان نیز عضویت این سازمان را به دست آوردند.

از سال ۲۰۱۲ به این‌سو افغانستان، ایران، بلاوروس و منگولیا به عنوان کشورهای ناظر در نشست‌های این سازمان اشتراک می‌کنند.

افغانستان در چند سال اخیر تلاش می‌کند تا عضویت این سازمان را به دست آورد.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG