لینک های دسترسی

Breaking News

حامد گیلانی: سخنانم تعبیر سوء شده است


سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی افغانستان روز سه شنبه گفت که از سخنان اخیر وی در مورد حضور رهبران طالبان در افغانستان تعبیر سوء شده است.

آقای گیلانی، روز شنبه گفته بود که اکثر رهبران طالب در داخل افغانستان به سر می‌برند. این اظهارات وی، سبب واکنش امنیت ملی و ریاست اجرائیه افغانستان گردید که آن را خلاف منافع ملی و غیرمسؤولانه عنوان کردند.

اما روز سه شنبه آقای گیلانی گفت "تعبیرهای سوء شد، سوء تفاهماتی زیادی به وجود آمد، سه روز از آن گذشت، توضیحات کافی داده شد. امید و خواهش من از رسانه‌ها این است که آن صفحه را ببندید".

این که چگونه سخنان آقای گیلانی سوء تعبیر شده است؛ خودش توضیحات نداد؛ اما قبلاً قاضی محمدحسن حقیار، یک عضو این حزب به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که آقای گیلانی عمومی صحبت کرده و منظورش این بود که بعضی از رهبران طالبان در افغانستان است.

از سوی دیگر، آقای گیلانی اظهارات رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان را به شدت رد کرد. آقای نبیل به تازگی گفته است که آقای گیلانی، زمینۀ آزادی انس حقانی، را از زندان فراهم می‌سازد و شخصی به نام "شیرخان" را از پاکستان به کابل و سپس به دیدار انس حقانی، برده است.

XS
SM
MD
LG