لینک های دسترسی

Breaking News

لارنس: بدون همکاری منطقه مؤفقیت در افغانستان به دست نمی‌آید


به گفتۀ آقای لارنس، پاکستان می‌تواند از همکاری با ایالات متحدۀ امریکا، نفع بیشتر ببرد
به گفتۀ آقای لارنس، پاکستان می‌تواند از همکاری با ایالات متحدۀ امریکا، نفع بیشتر ببرد

مقام‌های امریکایی و ناتو در کابل گفته اند که برخی گروه‌های هراس‌افگن در آن سوی سرحد تجهیز و تمویل می‌شوند و برای رسیدن به مؤفقیت در افغانستان همکاری منطقه لازمی است.

هوگو لارنس، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل امروز در نشست مشترک خبری با جنرال جان نیکولسن، فرمانده عمومی ناتو و نیروهای امریکایی در افغانستان، گفت، پاکستان به عنوان شریک مهم برای رسیدن به اولویت‌های امریکا در منطقه، باید در برابر گروه‌های ستیزه‌جوی موجود در آن کشور"که تهدیدی برای افغانستان است"، قاطعانه اقدام کند.

به گفتۀ آقای لارنس، پاکستان می‌تواند از همکاری با ایالات متحدۀ امریکا، نفع بیشتر ببرد؛ در ساحاتی که منافع دوجانبه موجود است، به شمول تسهیل روند صلح که منجر به افغانستان پایدار و امن می‌گردد.

"بخشی از رویکرد جدید دولت (امریکا) شامل ساختن پاکستان خواهد بود به طریقی که همکاری آن کشور را شاهد باشیم، شما در افغانستان مؤفق نخواهی شد تا که همکاری‌های منطقه‌یی را نداشته باشید".

به گفتۀ وی، طوری که آقای تلرسن تأکید کرده است، هند نیز یک شریک مهم برای تأمین ثبات و صلح در منطقه خواهد بود و ایالات متحده امریکا از نقش آن کشور در حمایت سیاسی از افغانستان و مدرن‌شدن اقتصاد آن کشور استقبال می‌کند.

جنرال جان نیکولسن، نیز در این نشست گفت که با اعلام راهبرد جدید امریکا، فرصتی برای امید به آینده ایجاد شده است، جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان کارها را پیش خواهد برد.

به گفتۀ جنرال نیکولسن، رهبری نهادهای امنیتی افغانستان رو به تغییر است و نیروهای امنیتی روز به روز مسلکی‌تر می‌شوند.

او افزود "مبارزۀ جدی با فساد در نیروهای امنیتی جریان دارد، نیروهای هوایی احیا می‌شود، همه می‌دانیم نیروهای ویژه چقدر قوی اند و قوی‌تر می‌شوند. همه باید بدانیم که کمک به نیروهای امنیتی افغان به نفع افغانستان و نفع جهان است".

فرمانده ناتو گفت، ایالات متحده واضح ساخت که به حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهد و در برابر گروه‌های طالبان، داعش، شبکۀ حقانی، القاعده و سایر گروه‌های هراس‌افگن می‌جنگد.

او افزود که در ماه‌های آینده، روند کمک، آموزش و مشوره به نیروهای امنیتی افغان، به ویژه قوای هوایی افزایش خواهد یافت؛ چون به گفتۀ وی، جامعۀ جهانی متعهد است که جلو تبدیل‌شدن دوبارۀ افغانستان را به پناهگاه‌های دهشت‌افگنان بگیرد تا مبادا هراس‌افگنان از خاک این کشور به سایر جهان حملات را سازمان‌دهی کنند.

XS
SM
MD
LG