لینک های دسترسی

Breaking News

سه برادر در ننگرهار سر بریده شد


مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفته اند که تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش سه نفر را در ولسوالی چپرهار این ولایت سر بریده اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که این سه نفر نثار، نعیم و عبدالوهاب نام داشته و برادر هم بودند. او گفت که قربانیان این رویداد با دولت هیچ ارتباطی نداشتند.

آقای خوگیانی گفت که این رویداد شب دوشنبه در قریه تریلی ولسوالی چپرهار رخ داده است. او در مورد انگیزۀ این رویداد اظهار بی خبری کرد اما افزود که تحقیقات پولیس در این مورد آغاز شده است.

معلم معشوق، ولسوال چپرهار که به گفتۀ خودش برای شرکت در کمپاین محو مزارع کوکنار در ولسوالی پچیراگام حضور دارد، از ارایۀ جزئیات در پیوند با این رویداد خودداری کرد.

ملک محکم دولتزی، رئیس شورای انکشافی چپرهار، به صدای امریکا گفت که هر سه جوانی که سر بریده شده اند، با هم برادر و پسران داکتر نواب بودند.

رئیس شورای انکشافی چپرهار افزود که نثار در مسیر ولسوالی های چپرهار - پچیراگام کلینیک شخصی داشت و عبدالوهاب در کلینیک روستای خود کار می‌کرد.

درست یک سال پیش، داکتر نواب پدر این سه جوان که در کلینیک روستای تریلی کار می‌کرد، از سوی جنگجویان داعش کشته شد.

با آنکه مقام‌های افغان و باشندگان محل تندروان وابسته به گروه داعش را عامل این رویداد خونین می دانند، اما داعش تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.

سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که گروه داعش در چپرهار به شکل پراگنده فعالیت‌ دارد و بیشتر در تاریکی شب نیروهای امنیتی و باشندگان محل را هدف قرار می‌دهد.

تاج محمد، باشنده محل به صدای امریکا گفت که تندروان داعش، سر هرسه برادر بر سینه های شان گذاشته و به مردم محل هشدار داده اند که به اجساد دست نزنند.

جنگجویان داعش، هفت ماه قبل بیش از پنجاه فیصد ساحات چپرهار را تحت کنترول داشت که پس از راه‌اندازی عملیات نظامیان افغان، از این ولسوالی بیرون رانده شدند.

در یک خبر دیگر، فرماندهی پولیس ننگرهار گفت که صبح امروز در اثر حملات توپخانه‌یی نیروهای امریکایی مستقر در میدان هوایی جلال‌آباد بر مواضع داعش در ولسوالی ده‌بالا، ۱۷ جنگجوی داعش کشته شده است.

XS
SM
MD
LG