لینک های دسترسی

Breaking News

قاری حکمت فرمانده ارشد داعش در جوزجان کشته شد


مقام‌های محلی در ولایت جوزجان افغانستان تأیید می‌کنند که قاری حکمت از فرماندهان ارشد گروه داعش در این ولایت چاشت روز گذشته با یکی از همراهانش کشته شد.

مولوی لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان، به ‌صدای امریکا گفت که این فرمانده داعش در یک عملیات نظامی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در چوکات ناتو در افغانستان در روستای مغل ولسوالی درزاب جوزجان کشته شده است.

او افزود "این فرمانده ارشد گروه داعش در پی عملیات نیروهای حمایت قاطع زخم برداشته و سپس به روستای سردره انتقال داده شده و در تاریکی شب هنگام در میان جمع محدود افراد این گروه جنازه شده و دفن گردیده است، همراهش یک نفر به نام یعقوب نیز کشته و دفن شده است".

هنوز گروه داعش در مورد کشته‌شدن این فرمانده ارشد شان به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

درهمین حال قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان، می‌گوید که این حمله روز پنج‌شنبه ساعت ۱۲:۰۰ چاشت صورت گرفته است و در آن دو تن از افراد داعش کشته شده اند.

براساس معلومات قول اردوی ۲۰۹ شاهین، مولوی حبیب‌الرحمان، که باشنده اصلی ولسوالی شولگره ولایت بلخ است به‌ جای قاری حکمت، به حیث رهبر این گروه در جوزجان تعیین شده است.

به گفتۀ مقام‌های اردو، قاری حکمت، از فرماندهان ارشد داعش، مسؤولیت رهبری حدود ۵۰۰ جنگجو به شمول تندروان خارجی را در ولایت جوزجان به دوش داشت و برعلاوۀ آن برای داعش تبلیغات و جلب و جذب می‌کرد.

بر اساس معلومات مقام‌های محلی در ولایت جوزجان، قاری حکمت، سه‌ سال پیش یکی از اعضای ارشد طالبان بود و با یک گروه ده نفری ازبکستانی از بدنه طالبان در جوزجان جدا شد و با داعش بیعت کرد.

XS
SM
MD
LG