لینک های دسترسی

Breaking News

قاسمی: بستگان بن لادن را به خواست سعودی از ایران اخراج کردیم


اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده، به تاریخ دوم می ۲۰۱۱ در پاکستان کشته شد
اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده، به تاریخ دوم می ۲۰۱۱ در پاکستان کشته شد

در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان سعودی که ایران را متهم به پناه دادن به عناصر القاعده کرد، وزارت خارجه ایران این اظهارات را "وقیحانه" خواند و سازمان القاعده را به استخبارات سعودی نسبت داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اخیراً به شبکۀ خبری سی بی اس گفت که ایران به القاعده پناه داده و به گفتۀ وی پسر اسامه بن لادن که رهبر جدید شبکۀ القاعده است، در ایران ساکن بوده و با حمایت تهران فعالیت دارد.

خبرگزاری ایرنا از قول بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجۀ ایران، نگاشته است که پس از آغاز تهاجم به رهبری ایالات متحده بر افغانستان در سال ۲۰۰۱ و متواری شدن جنگجویان القاعده، شماری از آنان "خود خواسته و غیرقانونی" از افغانستان وارد ایران شدند که سپس "دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیت شان" به دولت های مربوط تحویل داده شدند.

آقای قاسمی گفت "از جمله دستگیرشدگان تعدادی از خانواده بن لادن بود که به دلیل دارا بودن مدارک و تابعیت کشور عربستان سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی آنها دختر بن لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد و نظر مقامات سعودی این بود که سایر اعضای خانواده بن لادن از همان مرزی که از آن به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند، اخراج شوند که طبق خواسته آنان به همین شکل عمل شد".

اما آقای قاسمی مشخص نساخت که بستگان بن لادن در ایران چی زمانی دستگیر شده و چی وقت از آن کشور اخراج شدند.

پیش از این مایک پمپیو، رئیس پیشین ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده یا سی آی ای، ایران را به داشتن ارتباط با القاعده متهم کرده بود.

XS
SM
MD
LG