لینک های دسترسی

Breaking News

ایران صدها حملۀ درون را در سوریه انجام داده است


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته است که ۷۰۰ حملۀ طیارۀ بی سرنشین یا درون را بر مواضع گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه انجام داده است.

جنرال امیر علی حاجی‌زاده، مسوول عملیات زمینی و هوایی سپاه پاسداران ایران، به خبرگزاری فارس گفته است که در این حملات "بم های هوشمند" بر مواضع داعش پرتاب شده است.

این مقام نظامی ایران ادعا کرده است که با این حملات تانک‌ها، وسایط نقلیه و موترهایی که داعشیان از آن برای انجام حملات انتحاری کار می‌گرفتند، تخریب شده است.

پس از حملۀ مرگبار داعش در اهواز ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از آغاز اکتوبراز درون های نظامی برای حمله بر مواضع داعش در سوریه کار گرفته است.

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است که هفت درون نظامی و شش میزایل بالستیکی پایگاه های داعش را در شرق سوریه آماج حملات قرار داده است.

تصاویر نشر شده نشان می‌دهد که این درون‌ها در داخل ایران ساخته شده و ظاهراً در ساخت آن از درون امریکایی آر کیو -۱۷۰ که در سال ۲۰۱۱ در خاک ایران سقوط کرده بود، نسخه برداری شده است.

این نخستین باری است که ایران رسماً تایید می کند که خارج از مرزهای خود، از درون های نظامی کار گرفته است.

ایران حامی سرسخت بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه، است و شمار زیاد اعضای سپاه پاسداران ایران، به صفت "مشاوران نظامی" در کنار قوای طرفدار اسد در سوریه می‌جنگند.

گزارش: خبرگزاری فرانسه

XS
SM
MD
LG