لینک های دسترسی

Breaking News

لغزش کوه در سروبی سبب مسدودشدن شاهراه کابل – جلال‌آباد شد


وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که در اثر لغزش کوه در مربوطات ولسوالی سروبی، شاهراه کابل – جلال‌آباد به روی ترافیک مسدود شده است.

محمد اشرف حق‌شناس، معاون سخنگوی این وزارت روز یکشنبه نهم جنوری (۱۹ جدی) به صدای امریکا گفت که این مسیر از صبح امروز به روی ترافیک مسدود شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن جریان دارد.

آقای حق‌شناس افزود که قوای کار این وزارت برای باز کردن شاهراه عمومی به محل رفته است و به زودی این شاهراه به روی ترافیک باز خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت فواید عامه همچنین گفت که تا کنون تلفات برخواسته از این رویداد طبیعی معلوم نیست و به زودی جزییات آن را با رسانه‌ها شریک خواهند کرد.

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که لغزش کوه در مسیر شاهراه کابل – جلال‌آباد و مسدود ماندن آن، مشکلات زیادی را به مسافرین ولایات شرقی به بار آورده است.

آنان گفته اند که در این رویداد طبیعی، سه موتر تخریب شده است، اما در مورد تلفات ناشی از آن چیزی نگفته اند.

در حال حاضر صدها موتر در دو طرف این مسیر گیرمانده و مسافران از مسوولان حکومتی خواسته اند که برای باز کردن راه باید هرچه زودتر اقدام کنند.

این در حالی است که از چندین روز به این‌سو، بارش برف و ریزش باران در برخی ولایات افغانستان جریان دارد. روز گذشته ادارۀ هواشناسی افغانستان از احتمال برفباری‌های سنگین و سرازیر شدن سیلاب‌های آنی در نه ولایت این کشور هشدار داده بود.

XS
SM
MD
LG