لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل - کندهار به روی ترافیک بسته است


مقام‌های محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که شام روز گذشته، طالبان با انفجار یک پلچک شاهراه کابل – کندهار را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

هم اکنون صدها ‌موتر مسافربری در ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک به دلیل مسدودبودن شاهراه گیر کرده اند.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت: "طالبان یک پلچک را در ساحۀ ولسوالی سیدآباد منفجر کرد و هم اکنون شاهراه به روی ترافیک مسدود است".

از سوی، هم سخنگوی والی میدان وردک افزود که عملیات شدید جهت باز پس‌گیری چندین پوستۀ پولیس نظم عامه در ولسوالی جلریز جریان دارد.

آقای منگل گفت که عملیات شدید زمینی و هوایی برای بیرون‌راندن مخالفین مسلح در ولسوالی جلریز همچنان ادامه دارد.

همچنان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتر خود گفته است که شاهراه نمبر ۱ به روی ترافیک مسدود است و جنگ شدید در مربوطات این شاهراه در ولایت میدان وردک جریان دارد.

مقام‌های محلی ولایت میدان وردک گفته اند که تلاش‌ها جریان دارد تا مسافرین از مسیر فرعی از این ساحه عبور کنند.

مسؤولان شرکت‌های ترانسپورتی تأیید کرده اند که از شام روز گذشته تا کنون صدها موتر آنان اجازه عبور از کابل داده نشده و مسافرین منتظر بازشدن شاهراه اند.

حاجی احمدالله، یکی از مسئوولین شرکت ترانسپورتی احمدشاه ابدالی به به رادیوآشنا گفت: "صدها مسافر و موتر از شام روز گذشته به طرف کندهار حرکت نکرده و منتظر اند. دولت ما را منع کرده که حرکت نکنیم".

شاهراه کابل – کندهار یکی از شاهراه‌های مهم کشور است که کابل را با بیش از ۱۴ ولایت وصل می‌سازد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG