لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری شاهراه کابل – کندهار را به روی ترافیک مسدود کرد


درگیری در ولسوالی سیدآباد میدان وردک صبح امروز آغاز شد
درگیری در ولسوالی سیدآباد میدان وردک صبح امروز آغاز شد

مقامات محلی در ولایت میدان وردک و غزنی می‌گویند که شاهراه کابل – کندهار از اثر درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان، در ولسوالی سید آباد میدان وردک، مسدود شده است.

در حال حاضر درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در دو ساحه سلطان‌خیل وشاتوی ولسوالی سید آباد میدان وردک جریان دارد.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک در این باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت" جنگ جریان دارد و مخالفین دولت موتر‌های لاری بزرگ را در مسیر سرک توقف داده و کلیدهای موترها را در نزد خود گرفته اند".

گرچند آقای منگل، شمار موترها ومسافرین گیر مانده دراین شاهراه را مشخص نکرد؛ اما افزود که تعداد زیادی موترهای باربری توسط مخالفین مسلح توقف داده شده است.

عبدالرحمان منگل گفت که دراین درگیری به نیروهای امنیتی افغان و افراد ملکی کدام آسیبی نرسیده است؛ اما از تلفات مخالفین مسلح تا کنون خبری در دست نیست.

ازسویی هم مقامات امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که به دلیل مسدود بودن شاهراه کابل – کندهار درساحه ولسوالی سید آباد میدان وردک، آنان موقتأ مسافرین این مسیر را در غزنی توقف داده اند.

سمونمل محمد مصطفی مایار، سرپرست قوماندانی امنیه ولایت غزنی در این باره به صدای امریکا گفت "به خاطری که مخالفین مسلح از موترهای باربری برای مسدود ساختن شاهراه استفاده می‌کردند، ما موقتأ مسیر را به روی ترافیک بند ساختیم اما موترهای مسافر بری تیز رفتار رفت و آمد می‌کنند و مسیر به روی شان بند نیست".

آقای مایار افزود که شاهراه کابل – کندهار در مربوطات ولایت غزنی، به روی ترافیک باز بوده وهیچ نوع مشکل امنیتی هم اکنون در این ساحات وجود ندارد.

مقامات میدان وردک گفته اند که تلاش‌ها جریان دارد تا نیروهای امنیتی افغان، به زودی شاهراه کابل – کندهار را به روی ترافیک باز کنند و مخالفین مسلح را از ساحه متواری سازند.

تا کنون طالبان در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

شرکت‌های ترانسپورتی در کندهار نیزمؤقتأ از انتقال مسافرین به غزنی و کابل جلوگیری کرده اند و برخی از موترهای مسافربری که صبح امروز از کابل به هدف غزنی و کندهار حرکت کرده بودند، دوباره به کابل برگشته و شماری هم در مسیر توقف کرده اند.

شاهراه کابل – کندهار یکی ازمسیرهای مواصلاتی مهم افغانستان است که حدود نُه ولایت جنوب و غرب این کشور را به کابل وصل می‌سازد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG