لینک های دسترسی

Breaking News

۴۳ کشته و ۲۷ زخمی در حمله مرگبار کابل


وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که در درگیری مسلحانه میان مهاجمان و نظامیان افغان در حوزه شانزدهم شهر کابل، ۴۳ نفر کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شده اند.

وحیدالله مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه شنبه (۴ جدی) در یک کنفراس مشترک مطبوعاتی به خبرنگاران گفت، ۳۲ مرد و ۱۱ زن شامل جان باخته‌گان این رویداد اند.

آقای مجروح افزود که در این حمله گروهی،‌ ۲۷ تن دیگر به شمول ۱۸ مرد، هفت زن و دو کودک زخمی شده اند.

گروهی از مهاجمان حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر دیروز، دو موتر پر از مواد انفجاری را در نزدیکی وزارت فواید عامه و ادارۀ ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا انفجار داده و پس از آن وارد ساختمان این اداره شدند.

این درگیری نزدیک به ۸ ساعت دوام کرد و سرانجام نظامیان افغان حوالی ساعت ده شب به وقت کابل،‌ موفق شدند تمام مهاجمان را از پا در آورند.

ریاست جمهوری، ریاست اجرائیه و یوناما با نشر اعلامیه‌های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفت که نخست مهاجمان نخست موتر بم گذاری شده را در نزدیکی وزارت فواید عامه منفجر کرده و سپس سه مهاجم وارد ساختمان وزارت فواید عامه شد که یکی از مهاجمان خود را به ساختمان ادارۀ ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا رساند.

نجیب دانش، سخنگوی این وزارت گفت که به دلیل تاریکی شب درگیری ساعت‌ها دوام کرد و نیز نظامیان افغان موفق شدند تا دو موتر پر از مواد انفجاری را خنثا کنند.

به گفتۀ آقای دانش، قطعات خاص پولیس و امنیت ملی ۳۵۷ تن از افراد ملکی را که اکثر شان کارمندان وزارت فواید عامه و ادارۀ ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا بودند، نجات دادند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است. سخنگوی گروه طالبان در تویتر نگاشته است که آن گروه در این حمله دست نداشته است.

اما در گذشته جنگجویان وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش نیز چندین بار مسوولیت چنین حملات را به دوش گرفته بودند.

وزارت داخله افغانستان گفت، که تا کنون روشن نیست که این رویداد از سوی کدام گروه تروریستی در افغانستان انجام شده اما تلاش‌ها از سوی نهادهای کشفی برای شناسایی طراحان اصلی این حمله آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG