لینک های دسترسی

Breaking News

گارنیزیون کابل از امنیت ایام محرم اطمینان داد


گارنیزیون کابل، اعلام کرد که تدابیر جدی برای تأمین امنیت ایام محرم گرفته شده است؛ اما همکاری مردم را در این بخش مهم خواند.

جنرال افضل امان، سرپرست فرماندهی گارنیزیون کابل، امروز به خبرنگاران گفت که نهادهای امنیتی به شمول پولیس، امنیت و سایر نهادهای امنیتی با همکاری مردم، امنیت مراکز دینی و مراسم مذهبی ایام محرم به ویژه عاشورا را تأمین خواهند کرد.

او گفت "سر از فردا قطعه امنیتی و سایر جزوتام‌های مربوط به اردوی ملی، با پولیس، امنیت ملی و همکاری مردم در تمام کشور، به ویژه کابل برای مراسم روزهای عاشورا، تدابیر امنیتی شدید را خواهند گرفت تا هموطنان بتوانند که مراسم روزهای عاشورا را در فضای امن انجام دهند".

جنرال امان، از مردم خواست که در این زمینه با نیروهای امنیتی همکار باشند و افزود که این بار به کسی اجازه نخواهند داد که مانعی فراراه مراسم ایام عاشورا ایجاد کنند و "دشمنان مردم به اهداف شان برسند".

به گفتۀ وی، بر اساس بررسی‌های دقیق از مساجد در شهر کابل، آن مناطقی که تهدیدهای بیشتر وجود دارد، تدابیر امنیتی شدید نیز گرفته شده است.

مقام‌های گارنیزیون کابل تأیید کرده اند که مخالفان مسلح امسال بیشتر تلاش دارند که چنین مراسم را هدف قرار دهند.

بر بنیاد گزارش‌های شورای ولایتی کابل، قرار است که در مرحلۀ اول برنامۀ تأمین امنیت توسط مردم محل با همکاری نیروهای امنیتی افغان، باشندگان محل، امنیت ۱۰۱ مسجد شیعیان و ۱۵ مسجد اهل سنت را در شهر کابل تأمین کنند.

این تدابیر در حالی گرفته می‌شود که اکثر حملات مرگبار بر مساجد شهروندان شیعه مذهب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شدت یافته است.

در یک سال اخیر، چندین حمله بر مساجد اهل تشیع انجام شده است. حمله بر مسجد امام زمان در کابل، هدف قرار گرفتن ​مسجد جوادیه در ساحۀ بکرآباد شهر هرات، حملۀ تندروان داعش بر مسجد الزهرا در کابل، خونبارترین آن است که بیش از ۷۰ کشته و ۱۳۵ زخمی به جا گذاشت.

XS
SM
MD
LG