لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانس هماهنگی صلح در کابل برگزار می‌شود


افغانستان می‌گوید کنفرانس هماهنگی صلح در در ۱۶ جوزا در کابل برگزار می‌شود
افغانستان می‌گوید کنفرانس هماهنگی صلح در در ۱۶ جوزا در کابل برگزار می‌شود

حکومت افغانستان، برای انسجام تلاش‌ها برای تأمین صلح در این کشور، کنفرانسی را زیر نام پروسۀ کابل به تاریخ ۱۶ جوزا یا ۶ جون، میزبانی می‌کند.

حکومت افغانستان در این کنفرانس، میزبان نمایندگان ۲۱ کشور و دو سازمان است.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه امروز پنجشنبه، در کابل به خبرنگاران گفت، قرار است پروسۀ کابل در ۱۶ جوزا در کابل برگزار شود.

آقای فیصل افزود "این نشست موسوم به پروسۀ کابل است. افغانستان میزبان این نشست است و پلان شده است که این نشست در شانزدهم جوزا برابر با ششم ماه میلادی جون برگزار شود".

به گفتۀ مقام‌های حکومت افغانستان، هدف از برگزاری این نشست منسجم‌ساختن تلاش‌هایی است که برای تأمین صلح افغانستان از سوی کشورهای منطقه و جهان به گونۀ جداگانه صورت می‌گیرد.

آقای فیصل گفت "هدف ما این است که کوشش‌ها و فعالیت‌های کوچک، کوچک یا متفاوت که از سوی کشورهای جهان یا منطقه در ارتباط با صلح افغانستان صورت گرفته، منسجم شود. افغانستان مالکیت این پروسه را به دست گیرد و هر تلاشی که به خاطر صلح افغانستان صورت می‌گیرد، باید به ابتکار، حاکمیت و رهبری حکومت افغانستان صورت گیرد".

به گفتۀ مقام‌های حکومت افغانستان، در این کنفرانس کشورهای همسایه، آسیای مرکزی، عربستان سعودی، ایران، پاکستان، هند، چین، ایالات متحده امریکا، انگلستان، ناروی و اتحادیه اروپا اشتراک خواهند کرد.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته است که حکومت این کشور، مصروف آمادگی‌ها برای برگزاری این کنفرانس است.

XS
SM
MD
LG