لینک های دسترسی

Breaking News

والی کندهار پس از درمان به دفتر کارش حاضر شد


والی کندهار حدود دو ماه پیش در حمله‌ای بر مهمانخانه‌اش شدیداً زخمی شده بود
والی کندهار حدود دو ماه پیش در حمله‌ای بر مهمانخانه‌اش شدیداً زخمی شده بود

همایون عزیز والی کندهار که حدود دو ماه پیش در یک حملۀ هراس‌افگنی زخمی شده بود؛ پس از درمان در فرانسه، امروز شنبه به دفتر کارش حاضر شد.

آقای عزیزی، روز پنجشنبه از فرانسه به کابل برگشت و امروز به کندهار رسید.

شماری زیادی از بزرگان قومی و ریش‌سفیدان، برای استقبال از آقای عزیزی امروز در میدان هوایی کندهار، حضور یافتند.

همایون عزیزی، والی کندهار در محفلی در دفتر کارش گفت که افغان‌ها قربانی تروریزم منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی است.

آقای عزیزی گفت که "دشمنان افغانستان" شکست خواهند خورد و افغان‌ها خواه ناخواه مؤفق خواهند شد.

او افزود "به دشمنان وطن ما هشدار می‌دهم، هرقدر حمله انجام دهید، ارادۀ ما را ضعیف ساخته نمی‌تواند، با وجود هرگونه تهدیدات دشمن، پیشرفت را در کشور خود ادامه می‌دهیم".

شماری از بزرگان قومی کندهار در این مراسم گفتند که همایون عزیزی در دو سال گذشته، برای تقویت ادارات ملکی و برنامه‌های عملی اصلاحات شهری تلاش‌های قابل توجهی انجام داده و مسیر را برای انکشاف همه‌جانبۀ آن شهر، هموار ساخته است.

سیدجان خاکریزوال رئیس شورای ولایتی کندهار گفت که به شمول دیپلمات‌های امارات متحدۀ عربی، افغانستان نیز شخصیت‌های توانا را در این رویداد از دست داد و این مسأله به نوع خود، یک رخداد بسیار بد و دردآور بود.

آقای خاکریزوال گفت "حمله کار افغان‌ها نبود، به وطن و خاک ما، جفای بزرگ شد، برگشت والی به مردم دوباره امید می‌دهد و مردم از او به حیث یک مدیر مدبر استقبال گرم می‌کنند".

در این مراسم، دارالمعلمین عالی کندهار، به نام عبدالعلی شمسی معاون این ولایت که در حمله مهمانخانۀ والی کندهار کشته شد، مسمی گردید.

همایون عزیزی والی کندهار با شماری از مقامات بلندپایه آن ولایت، حدود دو ماه پیش در مهمانی که با حضور سفیر امارات متحده عربی مقیم کابل و شماری از دیپلمات‌های آن کشور، در مهمانخانه‌اش جریان داشت، در نتیجۀ انفجار مواد جاسازی‌شده شدیداً زخمی شد.

نخست آقای عزیزی، برای درمان به هندوستان و سپس به فرانسه منتقل گردید.

در آن حملۀ تروریستی، به شمول سفیر امارات متحدۀ عربی و شماری از دیپلمات‌های آن کشور، ۱۵ تن کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG