لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۵۷ جنگجوی طالب در کندهار


مقام‌های امنیتی کندهار، ادعا کرده اند که در ضد حملۀ نظامیان افغان در ولسوالی میوند این ولایت، ۵۷ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

سارمن ضیا درانی، سخنگوی پولیس کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که شمار زیاد جنگجویان طالبان از نقاط مختلف تجمع کرده و می‌خواستند که ولسوالی میوند را سقوط بدهند.

اما او گفت که نهادهای امنیتی از این حملۀ طالبان، قبلاً اطلاعات به دست آورده بودند و با رسیدن طالبان در ساحه، جنگجویان آن گروه هدف حملات زمینی نیروهای افغان و بمباردمان نیروهای مأموریت حمایت قاطع قرار گرفتند.

درانی افزود: "ساعت ۱۰:۰۰ دیشب ده‌ها جنگجوی طالبان بر پوسته‌های امنیتی مناطق قلعۀ شامیر و سره بغل حمله کردند و به ولسوالی رسیدند که در نتیجۀ تدابیر امنیتی قبلی ما، آنان هدف حمله قرار گرفتند که ۵۷ مهاجم طالبان کشته و اجساد شان در ساحه هست و همچنان هفت موترشان از بین رفت و ۱۶ تن شان زخم برداشتند".

سخنگوی پولیس کندهار، تأیید کرد که در این درگیری چهار پولیس کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

ولسوالی میوند در غرب کندهار با ولسوالی‌های شمالی هلمند نزدیک واقع شده است که بیشتر شاهد درگیری نیروهای افغان و طالبان است.

مقام‌های امنیتی گفته اند که طالبان تلاش دارند تا از طریق ولسوالی میوند، مسیر رفت و آمد را به ارزگان، هلمند و کندهار باز کنند که تا اکنون این تلاش شان به نتیجه نرسیده است.

طالبان تا اکنون در مورد این حمله چیزی نگفته اند.

در یک رویداد دیگر، حوالی ساعت هشت صبح امروز ماینی در حوزۀ ۱۴ پولیس منفجر شد که در نتیجه چهار پولیس زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG