لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس کندهار: ۴۲ هراس‌افگن در بمبارانِ شاه‌ولی کوت کشته شدند


صبح امروز در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای مأموریت حمایت قاطع، ۴۲ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

این رویداد در شمال ولسوالی شاه‌ولی کوت رخ داده است.

لومری سارن ضیا درانی، سخنگوی پولیس کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، این طالبان زمانی کشته شدند که ده‌ها جنگجوی این گروه، در منطقۀ سیاه‌سنگ ولسوالی شاه‌ولی کوت، حملات تهاجمی شان را بر پوسته‌های اردو و پولیس آغاز کردند.

آقای درانی، گفت که نبرد در آن ساحه تا ساعت ۲:۰۰ بامداد جریان داشت که پس از آن، طیاره‌های مأموریت حمایت قاطع تا ساعت ۴:۰۰ چندین حملۀ پیهم را بر گروپ‌های طالبان انجام داد و مخالفان مسلح مجبور به عقب‌نشینی شدند.

سخنگوی پولیس کندهار افزود "مخالفان مسلح هم‌زمان حملات گسترده را آغاز کردند و می‌خواستند که شاهراه کندهار – ارزگان و پوسته‌های امنیتی ما را تحت تهدید قرار دهند. از ساعت یازده شب تا چهار بامداد نبرد دوام کرد. به شمول چهار فرمانده مهم طالبان، ۴۲ جنگجوی آن گروه در حملات هوایی کشته شدند. همچنان سه تن از منسوبین امنیتی ما در حملۀ مخالفان مسلح جان باختند که دو سرباز اردو و یک پولیس شامل است".

ولسوالی شاه‌ولی کوت، در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کندهار موقعیت دارد که با ساحات ناامن ولایات ارزگان و زابل، مرز مشترک دارد. همچنان شاهراه کندهار – ازرگان از همین ولسوالی می‌گذرد.

در سه ماه گذشته، مخالفان مسلح بر دو قرارگاه اردوی ملی افغان، حملات گسترده را انجام داده اند که در نتیجۀ آن حملات، به شمول یک فرمانده کندک، کم از کم ۳۵ نیروی دولتی کشته شده اند.

طالبان هنوز در خصوص حملۀ صبح امروز در شاه‌ولی کوت تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG