لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلی: تماس غیررسمی با مخالفین برقرار شده است


کریم خلیلی، برقراری تماس‌های غیررسمی را با مخالفان مسلح تأیید کرد
کریم خلیلی، برقراری تماس‌های غیررسمی را با مخالفان مسلح تأیید کرد

شورای عالی صلح افغانستان با تأکید بر مذاکرات بین‌الافغانی و فراخواندن مخالفین مسلح به ویژه گروه طالبان به پروسۀ صلح، از برقراری تماس غیررسمی با مخالفین مسلح خبر داد.

این شورا، به سلسلۀ نشست‌های مشورتی با احزاب سیاسی و علمای دینی، روز سه‌ شنبه "کنفرانس ملی مشورتی جامعه مدنی، جوانان و زنان پیرامون صلح" را برگزار کرد.

محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این نشست گفت، بر اساس راهبرد جدید گفتگوهای صلح، این شورا روی چگونگی گفتگوهای صلح با مخالفین مسلح کار می‌کند.

او افزود "اکنون ما روی هدف اصلی شورای عالی صلح تمرکز داریم، تماس‌های غیررسمی با مخالفان مسلح در جریان است، شورای عالی صلح در هماهنگی با حکومت در راستای زمینه‌سازی و پیشبرد مذاکرات تلاش می‌نماید".

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که همایون جریر و عباس بصیر مشاوران ریاست جمهوری افغانستان با پنج تن از نمایندگان طالبان در ترکیه دیدار کرده اند.

آقای جریر، در گفتگو با تلویزیون آشنا – صدای امریکا گفت، این نشست به رضایت حکومت؛ اما غیررسمی تحت نام "نشست تفاهمی" برگزار شده است.

به گفتۀ آقای جریر، آنچه در این نشست جریان دارد، به حکومت افغانستان منتقل خواهد شد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است، افرادی که در نشست ترکیه شرکت کرده اند، از حکومت نمایندگی نمی‌کنند و طالبان نیز فرستادن نمایندگان شان را به این نشست رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG