لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگوی خلیلزاد با آلمان و ناروی روی اقدامات بعدی مذاکره با طالبان


زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، نقش آلمان و ناروی را در پروسه صلح با طالبان مهم خوانده و گفته که این دو کشور را از آخرین پیشرفت ها در مورد روند صلح آگاه ساخته است.

آقای خلیلزاد از تعهد آلمان برای حمایت از مذاکرات بین الافغانی قدردانی کرده و گفته که گفتگوی بین‌الافغانی "بخش مهم" روند صلح است.

او روز شنبه (۱۰اگست/۱۹ اسد) در توییترش نوشت: "من امروز در برلین از هایکو ماس، وزیر خارجه (آلمان) برای همکاری طولانی مدت آلمان به افغانستان و تعهد شان برای تقویت مذاکرات بین الافغانی، سپاسگزاری کردم. من همچنان وزیر خارجه را از مسایل اخیر در پروسه صلح افغانستان آگاه ساختم و روی اقدامات بعدی گفتگوی کردیم."

این دپلومات امریکایی همچنان گفته که با ماری اریکسون سورید، وزیر خارجه ناروی نیز روی "تلاش‌های جاری صلح (اینکه) کجا قرار داریم و اقدامات بعدی چیست" گفتگو کرده است.

آقای خلیلزاد گفته که ناروی می‌تواند نقش تسهیل کننده در مذاکرات داشته باشد و افغانستان را در رسیدن به صلح کمک کند.

این در حالیست که بر بنیاد گزارش‌ها قرار است مذاکرات بین‌الافغانی در اسلو، پایتخت ناروی و یا سمرقند در ازبکستان برگزار شود.

هفته گذشته، هشتمین دور مذاکرات خلیلزاد با هیات طالبان در دوحه برگزار شد و در ختم آن، آقای خلیلزاد گفت که پیشرفت‌های خوبی داشته اند و تیم تخنیکی وی با هیات طالبان روی جزییات توافقنامه کار می‌کند.

اما تا اکنون جزییات توافق احتمالی امریکا با طالبان در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

XS
SM
MD
LG