لینک های دسترسی

Breaking News

تهدیدهای جدی در برابر مکاتب لوگر


مقام‌های ولایتی لوگر تأیید کردند که افراد مسلح ناشناس یک مکتب دخترانه و پسرانه در پل‌علم مرکز این ولایت آتش زده اند و تمام وسایل آن سوخته است.

شمشاد لاروی، سخنگوی والی لوگر به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که دیشب شماری از افراد مسلح، در ساحه جوی یک، نخست محافظ این مکتب را بسته و سپس مکتب را آتش زده اند.

بر اساس معلومات ریاست معارف لوگر، بیش از ۶۰۰ دختر و پسر در این مکتب درس می‌خواندند.

هنوز مسؤولیت این رویداد را کسی به عهده نگرفته است.

سه روز پیش نیز افراد مسلح ناشناس یک مکتب دخترانه و پسرانه را در ساحه شولک مرکز ولایت لوگر آتش زدند که تمام لوازم و اسناد آن در نتیجۀ آتش‌سوزی از بین رفت.

بر اساس یک خبر دیگر، به گفتۀ مقام‌ها، طالبان از روز گذشته به این طرف شش مکتب دخترانه و پسرانه را در مرکز لوگر به روی شاگردان بسته اند.

شمشاد لاروی، سخنگوی والی لوگر به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که این گونه معلوم می‌شود که طالبان مسلح در واکنش به عملیات نظامی بر پناهگاه‌های آن گروه، این مکاتب را بسته اند.

آمار ریاست معارف لوگر نشان می‌دهد که طالبان ۳۹ مکتب را در ولسوالی محمد آغه از یک هفته به این طرف به روی شاگردان بسته اند.

اما طالبان با نشر خبرنامه‌ای این ادعا را رد کرده اند که گویا جنگجویان آن گروه مکاتب را در پل‌علم و محمد آغه بسته یا آتش زده اند.

XS
SM
MD
LG