لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت میانمار بیش از ۸۵۰۰ زندانی را رها کرد


اکثر زندانیان رها شده سالمند یا بیمار بوده اند
اکثر زندانیان رها شده سالمند یا بیمار بوده اند

وین مینت، رئیس جمهوری میانمار، بیش از ۸۵۰۰ زندانی به شمول ۳۶ زندانی سیاسی و ۵۱ شهروند خارجی را، از ادامۀ حبس معاف کرد.

ریاست جمهوری میانمار با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اکثر زندانیانیکه از ادامۀ حبس معاف شده اند، سالمند یا بیمار بوده و نیز شماری از آنان کسانی است که به دلیل تخلفاتی چون خرید و فروش مخدرات زندانی شده بودند.

بو کیی، منشی انجمن مساعدت به زندانیان سیاسی، نهاد مستقر در تایلند به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که آن نهاد در تلاش تایید رهایی زندانیان سیاسی است.

آقای کیی گفت "دقیقاً نمی‌دانیم که آیا ۳۶ زندانی سیاسی آزاد شده است یا خیر، زیرا بستگان آنان هنوز هم پشت دروازه های زندان منتظر رهایی عزیزان شان اند".

بر اساس آمار انجمن مساعدت به زندانیان سیاسی ۵۴ زندانی سیاسی هم اکنون در زندان‌های میانمار مدت حبس شان را سپری می‌کنند. این نهاد همچنان گفته است که ۷۴ نفر دیگر در نظارتخانه های آن کشور منتظر صدور حکم محکمه بوده و ۱۲۰ نفر دیگر منتظر حکم محکمه بوده اما بازداشت نشده اند.

وین مینت، ماه گذشته پس از آن رئیس جمهوری میانمار شد که هتین کیاو، رئیس جمهوری پیشین آن کشور به دلیل بیماری از این سمت کنار رفت.

آنگ هلا تون، معاون وزارت اطلاعات میانمار، در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که فرمان ریاست جمهوری آن کشور "به عنوان حسن نیت در آستانۀ سال نو" سنتی میانمار و نیز رسیدگی به "نگرانی های حقوق بشری و ایجاد روابط دوستانه میان کشورها" صادر شده است.

پس از آنکه آنگ سان سوچی، به صفت رهبر دولت میانمار، در مارچ ۲۰۱۶ قدرت را از حکومت نظامی در دست گرفت، رهایی زندانیان سیاسی یکی از اولویت‌های کاری وی بود.

خانم سوچی پس از رسیدن به قدرت در جریان یک ماه حدود ۲۰۰ زندانی سیاسی را از بند رها کرد. با اینحال، منتقدان می‌گویند که حکومت میانمار هنوز هم با نگرش و انگیزۀ سیاسی، به پیگرد فعالان و خبرنگاران ادامه می‌ دهد.

XS
SM
MD
LG