لینک های دسترسی

Breaking News

ناسا برای سفر به ماه و مریخ داوطلب می‌پذیرد


ادارۀ ملی تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا) برای ماموریت "آرتمیس" که قرار است ایستگاهی را در کرۀ ماه ایجاد کند و انسان را به مریخ بفرستد، دنبال فضانورد می‌گردد.

جیم بریدنشتاین، رییس ناسا گفت: "در آستانۀ اعزام نخستین زن و مرد دیگر به فضا قرار داریم که تا سال ۲۰۲۴ به مهتاب خواهند رفت... جمعی از زنان و مردان با استعداد عالی استخدام خواهند شد تا به مجموعۀ متنوع فضانوردان ما بپیوندند".

ناسا با نشر این اعلام در وبسایت رسمی خود گفته است که علاقمندان می‌توانند از تاریخ دوم تا ۳۱ مارچ درخواست‌های شان را خانه پری کنند.

متقاضیان علاوه بر داشتن فوق لیسانس از یکی پوهنتون های معتبر امریکا در یکی از رشته‌های علوم و ریاضیات، باید تابعیت ایالات متحده را نیز داشته باشند. همچنین درخواست کنندگان باید دو سال یا ۱۰۰۰ ساعت تجربۀ پرواز را داشته باشند.

افرادی در این برنامه پذیرفته می‌شوند که بتوانند از یک امتحان دو ساعتۀ انترنتی موفق به در آیند. با اینحال، روند استخدام طولانی است و افرادی که انتخاب می‌شوند توسط گروهی از فضانوردان ناسا ارزیابی می‌شوند.

ناسا از دهه ۱۹۶۰ تاکنون حدود ۳۵۰ نفر را برای سفر به فضا انتخاب کرده و آموزش داده است. آخرین باری که ناسا فضانورد استخدام کرد، حدود ۱۸ هزار نفر درخواست دادند. این نخستین بار در چهار سال گذشته است که ناسا فضانورد استخدام می‌کند.

دستمزد فضانوردان در زمان آموزش برای انجام ماموریت آرتمیس بین ۱۰۴ هزار تا ۱۶۱ هزار دالر در سال است.

XS
SM
MD
LG